مقامات دولتی هند در مخالفت با رفتارهای توییتر و عدم همخوانی آن با قوانین کشور، اپ جایگزینی به نام کو را ترویج می کنند.
به گزارش سئو بوی به نقل از رویترز، محبوبیت توئیتر بعنوان یک ابزار ارتباطی معتبر میان بخش های مختلف دولت هند درحال کاهش است. در این میان وزارت خانه های این کشور کوشش می کنند اپ «کو»(Koo) را ترویج کنند که داخل هند توسعه یافته است. یکی از کاربران رده بالای هندی در شبکه اجتماعی کو، آشوینی وایشنا وزیر فناوری اطلاعات جدید این کشور است که از ماه جاری در این سمت فعالیت می کند. او حساب کاربری خود در «کو» را باز کرده و مدت کوتاهی بعد از آن اعلام نمود تحقیقاتی درباره همخوانی توئیتر با قوانین سختگیرانه جدید آغاز می کند. این در شرایطی است که اطلاعات مذکور در حساب کاربری توئیتر وی با بیشتر از ۲۵۸ هزار فالور پست نشده بود. یکی از مقامات دولت در اینباره می گوید: ایده اصلی چنین طرحی، ایجاد اپ جایگزین برای توئیتر است. این در شرایطی است که مقامات و وزرای عضو حزبBJP هند هم همین عقیده را دارند. آنها از رفتار ستیزه جویانه توئیتر آزرده شده اند. دولت ملی گرای نارندا مودی نخست وزیر فعلی هند، اولین بار در ماه فوریه ۲۰۲۱ میلادی ضد توئیتر موضع گرفت چونکه این شبکه اجتماعی از همخوانی کامل با قوانین و حذف حساب های کاربری و پست هایی سر باز زد که درباره اعتراضات کشاورزان اخبار جعلی منتشر می کردند. در نتیجه این اختلافات بعضی از وزرای دولت هند اپ «کو» را ترویج کردند که برخلاف توئیتر، محتوا را در ۸ زبان هند عرضه می دهد. دانلود این اپ طی ۲ روز ۱۰ برابر شد و «کو» که ۱۶ ماه از عمر آن می گذرد حالا حدود ۷ میلیون کاربر دارد. توئیتر حالا ۱۷.۵ میلیون کاربر در هند دارد و اختلافات آن با دولت این کشور اخیراً بالا گرفته است. یکی از موارد اختلافات هم به بی توجهی توئیتر به مهلت ۲۵ می هند برای تعیین مدیران همخوانی و پاسخگویی پلت فرم در داخل این کشور بود. هرچند نخست وزیر هند هنوز به اپ «کو» نپیوسته، اما خیلی از مقامات و وزارت خانه ها همچنان از دو پلت فرم استفاده می نمایند. توئیتر از اظهار نظر درباره استفاده از کو توسط دولت هند خودداری کرده اما گفته به صورت مستقم با وزارت خانه های مختلف و مقامات همکاری می کند و نقش مهمی در مدیریت بحران در بازه انتشار کرونا ایفا کرده است.
منبع: سئو بوی
به گزارش سئو بوی به نقل از رویترز، محبوبیت توئیتر بعنوان یک ابزار ارتباطی معتبر میان بخش های مختلف دولت هند درحال کاهش است. در این میان وزارت خانه های این کشور کوشش می کنند اپ «کو»(Koo) را ترویج کنند که داخل هند توسعه یافته است. یکی از کاربران رده بالای هندی در شبکه اجتماعی کو، آشوینی وایشنا وزیر فناوری اطلاعات جدید این کشور است که از ماه جاری در این سمت فعالیت می کند. او حساب کاربری خود در «کو» را باز کرده و مدت کوتاهی بعد از آن اعلام نمود تحقیقاتی درباره همخوانی توئیتر با قوانین سختگیرانه جدید آغاز می کند. این در شرایطی است که اطلاعات مذکور در حساب کاربری توئیتر وی با بیشتر از ۲۵۸ هزار فالور پست نشده بود. یکی از مقامات دولت در اینباره می گوید: ایده اصلی چنین طرحی، ایجاد اپ جایگزین برای توئیتر است. این در شرایطی است که مقامات و وزرای عضو حزبBJP هند هم همین عقیده را دارند. آنها از رفتار ستیزه جویانه توئیتر آزرده شده اند. دولت ملی گرای نارندا مودی نخست وزیر فعلی هند، اولین بار در ماه فوریه ۲۰۲۱ میلادی ضد توئیتر موضع گرفت چونکه این شبکه اجتماعی از همخوانی کامل با قوانین و حذف حساب های کاربری و پست هایی سر باز زد که درباره اعتراضات کشاورزان اخبار جعلی منتشر می کردند. در نتیجه این اختلافات بعضی از وزرای دولت هند اپ «کو» را ترویج کردند که برخلاف توئیتر، محتوا را در ۸ زبان هند عرضه می دهد. دانلود این اپ طی ۲ روز ۱۰ برابر شد و «کو» که ۱۶ ماه از عمر آن می گذرد حالا حدود ۷ میلیون کاربر دارد. توئیتر حالا ۱۷.۵ میلیون کاربر در هند دارد و اختلافات آن با دولت این کشور اخیراً بالا گرفته است. یکی از موارد اختلافات هم به بی توجهی توئیتر به مهلت ۲۵ می هند برای تعیین مدیران همخوانی و پاسخگویی پلت فرم در داخل این کشور بود. هرچند نخست وزیر هند هنوز به اپ «کو» نپیوسته، اما خیلی از مقامات و وزارت خانه ها همچنان از دو پلت فرم استفاده می نمایند. توئیتر از اظهار نظر درباره استفاده از کو توسط دولت هند خودداری کرده اما گفته به صورت مستقم با وزارت خانه های مختلف و مقامات همکاری می کند و نقش مهمی در مدیریت بحران در بازه انتشار کرونا ایفا کرده است.
منبع: سئو بوی