سئو بوی: واحد خدمات ابری آمازون (AWS) زیرساخت و اکانتهای در رابطه با گروه NSO که فروشنده جاسوس افزار اسرائیلی پگاسوس است را بست.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، یافته های تحقیقات یک کنسرسیوم متشکل از ۱۷ سازمان رسانه ای نشان داده است جاسوس افزار پگاسوس که ساخت شرکت اسرائیلی NSO است، در هک تلفنهای هوشمند متعلق به روزنامه نگاران، فعالان و مدیران تجاری سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است.

این جاسوس افزار در تلفنهای همسر و نامزد جمال خاشقچی، روزنامه نگاری سعودی که در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول به قتل رسید، وجود داشته است. شماره تلفن آنها در لیست بیشتر از ۵۰ هزار تلفنی قرار دارد که اهداف احتمالی جاسوسی با استفاده از پگاسوس بوده اند. در این لیست شماره تلفن خبرنگاران سازمانهای خبری شامل سی ان ان، آسوشیتدپرس، صدای آمریکا، نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال، بلومبرگ نیوز، لوموند فرانسه، فایینشیال تایمز و الجزیره قطر دیده می شود.

جاسوس افزار پگاسوس به دولتها و سازمانهای دولتی فروخته می شود و می تواند از راه یک لینک به تلفنهای همراه رخنه کند و پنهانی به ثبت ایمیلها، تماسها و پیامهای متنی بپردازد. در برخی از موارد این جاسوس افزار بدون اینکه قربانی روی لینکی کلیک کند، خویش را فعال می کند. مشخص نیست چه تعداد شماره تلفن در لیست منتشره از جانب این کنسرسیوم رسانه ای هدف قرار گرفته اند.

شرکت NSO در واکنش به یافته های این کنسرسیوم رسانه ای تکذیب نمود که فناوری این شرکت ضد خاشقچی مورد استفاده قرار گرفته است. این شرکت ماه گذشته در اولین گزارش سالانه شفافیت و مسئولیت پذیری خود ادعا نمود محصولاتش از جانب دولتها برای مقابله ضد حملات تروریستی و متلاشی کردن حلقه های قاچاق موارد مخدر مورد استفاده قرار گرفته است.

بر اساس گزارش رویترز، سخنگوی آمازون اعلام نمود وقتی ما از این فعالیت آگاه شدیم، به سرعت زیرساخت و حسابهای مربوط را بستیم. با این وجود آمازون مشخص نکرد که آیا حسابهای مذکور به شرکت NSO تعلق داشته اند یا خیر.





منبع:

You may also like