به گزارش سئو بوی توییتر اکانت جدیدی که به دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا تعلق داشت را معلق کرد.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، اکانت جدید که @DJTDesk نام داشت، بامداد روز پنج شنبه به علت نقض مقررات توییتر معلق شد.

سخنگوی توییتر در اطلاعیه ای به بیزنس اینسایدر اظهار داشت: همان گونه که در سیاست دور زدن ممنوعیت توییتر تاکید گردیده است، این شبکه اجتماعی درباره اکانتهایی که نیت آشکار آنها جایگزین شدن یا تبلیغ محتوای در رابطه با اکانتهای مسدود شده است، اقدام می کند.

این اکانت که در ماه مه بوجود آمده بود در قسمت بیو اعلام نموده بود حاوی پستهای کپی شده از “آمریکا را نجات دهید” چهل و پنجمین رئیس جمهور ایالات متحده است.

توییتر دسترسی ترامپ به این شبکه اجتماعی را بعد از ناآرامیهای کنگره آمریکا در ششم ژانویه که طی آن پنج نفر جان باختند، مسدود کرد. در آن زمان توییتر اعلام نمود حساب رئیس جمهور وقت آمریکا را به علت ریسک برانگیختن خشونت بیشتر مسدود کرده است.

ترامپ بعد از اینکه دسترسی به توییتر را از دست داد، کوشش کرد از حسابهای مختلفی پیام ارسال نماید که آنها هم مسدود شدند. ممنوعیت حضور وی در این شبکه اجتماعی سبب شد ترامپ به ارسال بیانیه های مطبوعاتی متوسل شود که از راه ایمیل خوانده می شوند. وی به شبکه فاکس نیوز اظهار داشت: دلتنگ توییتر خسته کننده نشده و بیانیه های مطبوعاتی وی برازنده تر هستند.

جدیدترین اکانت ترامپ در توییتر پس از طریق اندازی وبسایت جدید ترامپ با نام “از میز دونالد جی ترامپ” (From the Desk of Donald J. Trump) بوجود آمده بود. وی در این سایت پیامهایی شبیه توییت ارسال می کند که هوادارانش می توانند آنها را در شبکه اجتماعی به اشتراک گذارند.

پس از ناآرامیهای کنگره آمریکا، ترامپ با ممنوعیت فعالیت در فیسبوک، اینستاگرام و یوتیوب روبرو شد.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، هیات نظارت مستقل فیسبوک روز چهارشنبه دیدار و تصمیم این شبکه اجتماعی برای معلق کردن ترامپ را تایید نمود. اما در مورد تعلیق به مدت نامعلوم حساب ترامپ در فیسبوک، اعلام نمود فیسبوک باید تصمیم مذکور را مورد ارزیابی مجدد قرار دهد و تا شش ماه دیگر تصمیم بگیرد آیا دسترسی ترامپ را احیا کرده یا موقتاً یا دائم مسدود کند.




You may also like