اپل در اولین رویداد مجازی ویژه امسال که در مقر این شرکت در کوپرتینوی کالیفرنیا برگزار شد، تازه ترین مدل های آی پد پرو و آی مک و محصولات جدید دیگر این شرکت را رونمایی نمود.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، مجموعه متنوع محصولاتی نظیر آی پد پرو و آی مک که شرکت اپل در مراسم ویژه خود رونمایی نمود، پیش از این به ساخت آنها اشاره شده بود و شگفتی زیادی به همراه نداشتند.

آی پدهای جدید مشابه مدل های قبلی در اندازه ۱۱ اینچ و ۱۲.۹ اینچ عرضه می شوند و اولین محصولات آی پد هستند که در ساخت آنها تراشه M۱ طراحی خود اپل بکار رفته است. هر دو دستگاه برای پیش سفارش از ۳۰ آوریل موجود هستند و مدل ۱۱ اینچی با قیمتی که از ۷۹۹ دلار شروع می شود و مدل ۱۲.۹ اینچی با قیمت ۱۰۹۹ دلار موجود خواهند بود.



اپل اعلام نمود پردازنده های جدید مصرف نیرو در آی پد پرو را ۵۰ درصد در مقایسه با نسل قبلی آی پد پرو بهینه تر می کند و ۷۵ برابر سریعتر از اولین نسل آی پد است. این شرکت اعلام نمود ظرفیت ذخیره سازی آی پد پرو نیز ارتقا پیدا کرده و دو برابر سریعتر از مدل سال قبل است.

مدل بزرگتر آی پد پرو همین طور به فناوری صفحه نمایش جدیدی به نام لیکویید رتینا XDR با نسبت کنتراست یک میلیون به یک مجهز است. اپل برای این صفحه نمایش از مجموعه ای از LED های کوچکی بهره برده که حجم آنها نسبت به طراحی LED های قبلی مورد استفاده در آی پد پرو ۱۲۰ برابر کوچکتر است. این شرکت اعلام نمود هر آی پد پرو ۱۲.۹ اینچی حالا ۱۰۰۰۰ مینی LED دارد در حالیکه محصول سال قبل آی پد پرو تنها ۷۲ LED داشت.

همچنین اپل سازگاری تاندربولت را به پورت USB C آی پد پرو اضافه کرد که به کاربران امکان می دهد یک صفحه نمایش دوم را به آی پد با وضوحی به حد ۶K وصل کنند. کابل های USB معمولی همچنان می توانند با این تبلت کار کنند اما کاربران برای انتقال اطلاعات با سرعت بالا همچنان به کابل تاندربولت نیاز خواهند داشت. همین طور فناوری اتصال بی سیم ۵G در مدل های جدید آی پد پرو اضافه شده است.

دوربین جلوی تازه ترین مدل های آی پد پرو ۱۲ مگاپیکسل با ۱۲۸ درجه میدان دید است. این دوربین قابلیت جدیدی به نام سنتر استیج دارد که اجازه می دهد دوربین فرد را در حالیکه در اتاق حرکت می کند دنبال کند.

خط محصول آی پد از گرایش به یادگیری از راه دور و دورکاری که بعد از شیوع پاندمی شکل گرفت، سود برده است. فروش محصول آی پد اپل در کل سال ۲۰۲۰ حدود ۲۳.۷ میلیارد دلار در درآمد ۲۷۴ میلیارد دلاری اپل سهیم بود که بالاتر از ۲۱.۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ بود. این شرکت برای سه ماهه نخست سال میلادی جاری درآمد حاصل از فروش آی پد را ۸.۴ میلیارد دلار گزارش کرد که بالاتر از ۵.۹ میلیارد دلار در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ بود.

اپل در این رویداد همین طور AirTag جدید به قیمت هر یک ۲۹ دلار را معرفی نمود که به ردیابی وسایل گمشده کمک می نماید. این گجت بصورت بی سیم به آیفون یا وسایل دیگری مانند دسته کلید و کیف وصل می شود و کمک می نماید در صورت گم شدن، به آسانی پیدا شوند.



رایانه های آی مک باریک تر اپل که از واحد پردازنده مرکزی طراحی شده توسط این شرکت استفاده می نمایند در هفت رنگ شامل بنفش و سبز عرضه می شوند و قیمت آنها از ۱۲۹۹ دلار شروع می شود. آی مکهایی که صفحه ۲۴ اینچی دارند، ضخامتشان به ۱۱.۵ میلیمتر می رسد.



اپل در واکنش به شکایت مصرف کنندگان از کیفیت دوربین آی مک در دوران پاندمی که تماس های ویدیویی فراگیر بودند، مدل های جدید آی مک را با دوربین جلوی و میکروفون با کیفیت بالاتری عرضه نمود.

این شرکت همین طور سرویسهای اشتراک پادکست را اعلام نمود که با اسپاتیفای رقابت خواهند کرد. قیمت اشتراک توسط تولیدکنندگان محتوا تعیین می شود و بصورت ماهانه حساب خواهد شد. اپل برای برنامه پادکست خود از تولیدکنندگان محتوا سالانه ۱۹ دلار و ۹۹ سنت دریافت خواهدنمود.

اپل همین طور ست تاپ باکس اپل تی وی را با تولید رنگ بهتر و تراشه پردازنده سریعتر به روز کرد. تلویزیون ۴k جدید اپل نیز با استفاده از سنسورهای نور آیفون، به کاربران اجازه می دهد تصویر تلویزیونی بهبود یافته تری داشته باشند.



بر اساس گزارش رویترز، ارزش سهام اپل به مدد فروش بیش از ۲۷۴ میلیارد دلار در سال مالی ۲۰۲۰ که تقاضای مصرف کنندگان برای خرید محصولات الکترونیکی در دوران پاندمی افزایش پیدا کرد، در یک سال قبل حدود ۹۵ درصد رشد کرده که سریعتر از رشد ۶۳ درصدی شاخص نزدک کامپوزیت بوده است.




You may also like