دادگاه فدرال استرالیا در حکمی اعلام نمود گوگل تعدادی از مصرف کنندگان را درباره اطلاعات مکان شخصی که بوسیله دستگاههای اندروید جمع آوری شده، گمراه کرده است.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، کمیسیون مصرف کننده و رقابت استرالیا با اشاره به حکم دادگاه، اعلام نمود به دنبال دریافت خسارت از گوگل است با این وجود به میزان آن اشاره نکرد.

راد سیمز، رئیس کمیسیون مصرف کننده و رقابت استرالیا در اطلاعیه ای اعلام نمود این پیروزی مهمی برای مصرف کنندگان به ویژه تمامی افرادی که نسبت به حریم خصوصی آنلاین خود نگران هستند، بشمار می رود برای اینکه حکم دادگاه این پیام قوی به گوگل و سایر سایرین ارسال می کند که شرکت های بزرگ نباید مشتریان خودرا گمراه کنند.

این پرونده مربوط به تنظیمات خاص گوگل در رابطه با جمع آوری اطلاعات مکان، سابقه مکان و فعالیت وب و اپلیکیشن بود.

طبق یافته های دادگاه فدرال استرالیا، گوگل به نادرستی مدعی شده که ممکنست اطلاعات تنظیمات سابقه مکان دستگاه های کاربران را در فاصله ژانویه ۲۰۱۷ تا دسامبر ۲۰۱۸ جمع آوری کرده باشد.

تنظیمات کنترل فعالیت وب و اپلیکیشن هنگامی که فعال می شود، امکان جمع آوری، ذخیره و استفاده از اطلاعات توسط گوگل را امکان پذیر می کند و بصورت پیش فرض در دستگاهها فعال می شود. کاربران باخبر نشده بودند غیر فعال کردن سابقه مکان اما فعال نگه داشتن تنظیمات فعالیت وب و اپلیکیشن به گوگل اجازه می دهد به جمع آوری اطلاعات ادامه دهد.

این دادگاه استرالیایی حالا باید تصمیم بگیرد آیا این مسئله را یک رخنه در نظر بگیرد و بررسی کند چه تعداد دفعات اتفاق افتاده است اما شبکه ABC استرالیا به نقل از راد سیمز گزارش داد این رگولاتور به دنبال دریافت جریمه از گوگل است.

سخنگوی گوگل اعلام نمود این شرکت در حال بازنگری گزینه های خود است. دادگاه خیلی از ادعاهای رگولاتور استرالیا را رد کرد و ما با سایر یافته های دادگاه موافق نیستیم و هم اکنون سرگرم بازنگری گزینه های خود همچون درخواست تجدیدنظر هستیم.

بر اساس گزارش رویترز، این غول فناوری در ماه های اخیر مشکلات حقوقی در استرالیا پیدا کرد. دولت استرالیا به بررسی و تصویب قانونی پرداخت تا شرکتهای گوگل و فیسبوک را وادار کند به شرکت های رسانه ای بابت محتوای آنها که در پلت فرم خود نمایش می دهند پول پرداخت کنند.




You may also like