به گزارش سئو بوی ائتلافی متشکل از ۳۵ گروه مدافع مصرف کننده و ۶۴ کارشناس رشد کودک در نامه ای به فیسبوک، از این شرکت خواستند در طرح خود برای عرضه نسخه اینستاگرام ویژه کودکان پایین ۱۳ سال بازنگری کند.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، این گروه ها و کارشناسان در نامه ای که مشترکا امضا کرده بودند، به این مورد اشاره کردند که این شبکه اجتماعی با ریسکهای گوناگونی برای کودکان و نوجوانان از نظر سلامت فیزیکی و سلامت روانی مرتبط می باشد.

این نامه توسط گروه کمپین کودکی بدون تجارت نوشته شد که اغلب پیشتاز کمپین ها ضد شرکتهای فناوری بزرگ و هدف گیری کودکان توسط آنهاست. این گروه تاکید کرده شبکه اجتماعی تا چه حد روی رشد خردسالان اثرگذار است و چه خطراتی را می تواند به همراه بیاورد.

در این نامه آمده است: جمع آوری اطلاعات پرارزش خانوادگی و پرورش نسل جدیدی از کاربران اینستاگرام امکان دارد به سود فیسبوک باشد اما احتمال استفاده از اینستاگرام را توسط کودکان خردسالی که نسبت به قابلیتهای اثرگذار و استثماری این شبکه اجتماعی صدمه پذیر هستند را زیاد می کند.

بر اساس گزارش رویترز این گروه یک سازمان غیرانتفاعی است که اعتقاد دارد بازاریابی که کودکان را هدف می گیرد به همراه سپری کردن زمان طولانی در مقابل نمایشگرها، به رشد سلامت کودکان لطمه می زند و بدنبال آخر دادن به بازاریابی برای کودکان است.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک، ماه گذشته گزارش بازفید درباره تلاش این شرکت برای طراحی اپلیکیشن اینستاگرام ویژه کاربران خردسال را تایید نمود. ساخت این اپلیکیشن جدید به صورت داخلی در فیسبوک اعلام شده اما هنوز ارائه نشده است. اینستاگرام هم اکنون شرط سنی حداقل ۱۳ سال را برای عضویت کاربران در این اپلیکیشن الزامی کرده است.

گروهی از نمایندگان دموکرات آمریکا هفته گذشته با مطرح کردن نگرانیهایی درمورد برنامه جدید فیسبوک، در نامه ای به زاکربرگ، از وی خواستند درباره جزئیات طرح عرضه نسخه اپلیکیشن اینستاگرام برای کودکان توضیح دهند.




You may also like