پایگاه داده سه سرویس VPN محبوب اندروید هک شده و اطلاعات میلیونها کاربر آنها برای فروش در اینترنت گذاشته شده اند.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، تحقیقات جدید سایبر نیوز نشان داده که پایگاه داده سرویسهای SuperVPNT GeckoVPN و ChatVPN مجموعا حاوی سوابق شخصی ۲۱ میلیون کاربر شامل اطلاعات مهمی مانند اطلاعات کاربری تایید هویت بوده اند.

اگر پایگاه داده این سرویسها واقعا هک شده باشد، آنچه که بیشتر نگران کننده است میزان اطلاعاتی است که این سرویسها درباره کاربران خود ثبت کرده اند هر چند که در سیاستهای حریم خصوصی شان مدعی هستند چنین کاری نمی کنند.

علاوه بر اطلاعات احراز هویت، این پایگاه داده همین طور شامل آدرس ایمیل، اطلاعات مربوط به پرداخت و تاریخ انقضای حسابهای پولی بوده است. ظاهرا هکرها تقسیم بندی این اطلاعات برمبنای کشور را به خریداران علاقمند پیشنهاد می دهند.

تیم پژوهشگران سایبر نیوز بخشهایی از این پایگاههای داده را مشاهده و اظهار کرده اند که اطلاعات درز یافته شامل اطلاعات دستگاههای کاربران است که امکان هدف گرفتن آنها را به آسانی میسر می کند.

بر اساس گزارش تِک رادار، این سرویسهای VPN هنوز صحت این اتفاق را تایید نکرده اند. چنین خبری نتایج جدی خواهد داشت به ویژه با در نظر گرفتن این حقیقت که سرویسهای مذکور، محبوبترین فروشندگان VPN بوده اند.




You may also like