سئو بوی: یکی از شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه هوش مصنوعی که در مشهد مستقر است، بعنوان کارآفرین برتر ملی برگزیده شد و بگفته مدیر عامل این شرکت، با فعالیت دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان شهر مشهد به قطب فناوری اطلاعات تبدیل گشته است.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، در سیزدهمین جشنواره کارآفرینان برتر، یکی از شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه هوش مصنوعی بعنوان کارآفرین برتر ملی سال برگزیده شد و مورد تقدیر معاون اول رئیس جمهور و وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی قرار گرفت. این شرکت دانش بنیان با ۷۰۰ نفر سرمایه انسانی و با بهره بردن از حوزه های هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات در تهران، مشهد و کرمان مشغول به فعالیت است.
تیم فناوری اطلاعات این شرکت به صورت متمرکز در مشهد فعالیت می کند و به دنبال این موفقیت، دکتر کلایی شهردار مشهد به همراه تعدادی از معاونان حوزه برنامه ریزی و فناوری اطلاعات شهرداری از دفتر مشهد این شرکت دانش بنیان بازدید کرد.
در این بازدید دکتر علی رسولی زاده، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با تشریح کارهای این شرکت دانش بنیان در حوزه هوش مصنوعی اظهار داشت: درحال حاضر با فعالیت دانشگاه های مشهد، شرکت های فناوری اطلاعات و همکاریهای گسترده آموزشی میان این نهادها، شهر مشهد به قطب فناوری اطلاعات کشور تبدیل گشته است که این روند به زودی تأثیر خودرا در سبک خدمات نوین بخش دولتی و خصوصی به مردم نشان خواهد داد.
کلایی، شهردار مشهد نیز در این بازدید با اشاره کارهای کاربردی و فناورانه این شرکت دانش بنیان در حوزه هوش مصنوعی اظهار داشت: لازم است با برنامه ریزی دقیق و کاربردی بستری فراهم گردد تا بتوانیم از فناوری های هوش مصنوعی در شهرداری مشهد استفاده نمائیم.
وی ادامه داد: ارائه راهکارهای در رابطه با فناوری های مدرن خصوصاً هوش مصنوعی می تواند منجر به بهبود زندگی مردم شود، بدین سبب باید این حوزه مورد توجه جدی قرار گیرد، ضمن آنکه فناوری ها باید در مسیری توسعه یابند که سبب ایجاد شور و نشاط اجتماعی در بین مردم شوند.
شهردار مشهد با اعلان اینکه ارائه راهکارهای در رابطه با فناوری های مدرن خصوصاً هوش مصنوعی می تواند منجر به بهبود زندگی مردم شود، اظهار داشت: با حضور شرکت های دانش بنیان برتر ملی، خدمات نوین شهری با بهره گیری از هوش مصنوعی توسعه می یابد.




منبع:

You may also like