به گزارش سئو بوی بررسی های دانشگاه ام آی تی نشان داده است استفاده از یک نرم افزار بد و ضعیف برای برنامه ریزی توزیع واکسن کرونا در آمریکا، بر روی این روند تأثیر منفی گذاشته است.

به گزارش سئو بوی به نقل از ورج، آمریکا در شرایطی که با آمار مرگ و میر بسیار بالای ناشی از ابتلاء به ویروس کرونا مبتلاست، نتوانسته یک سیستم نرم افزاری مناسب برای توزیع دقیق واکسن کرونا را نیز به کار بگیرد.
در حال حاضر طراحی یک نرم افزار و استفاده از آن در وب سایت های اینترنتی برای ثبت نام بمنظور تزریق واکسن کرونا به چالشی جدی در ایالات متحده تبدیل شده است و این ضعف مدیریتی باوجود گذشت حدود یک سال از شیوع ویروس کرونا سبب نارضایتی و انتقادهای گسترده شده است.
منتقدان می گویند عملکرد مرکز کنترل و پیش گیری از بیماریها دراین زمینه ضعیف بوده و آنها هنوز هم دراین زمینه نتوانسته اند آمادگی لازم را کسب کنند. این مرکز بجای خریداری یک نرم افزار مناسب جهت استفاده عمومی، ۴۴ میلیون دلار هزینه صرف خریداری یک نرم افزار به نام سیستم مدیریت واکسن یا VAMS کرده که توسط یک شرکت مشاوره ای به نام Deloitte تولید شده است.
برای این کار هیچ مناقصه ای برگزار نشده و نرم افزار مورد اشاره چنان ضعیف بوده که برخی ایالات آمریکا مجبور شده اند برای طراحی یک سیستم مناسب توزیع واکسن با یکدیگر متحد شده و سیستم های کامپیوتری جدیدی را به کار بگیرند.
به گفته شاغلان در بخش بهداشت و درمان در ایالت ویرجینیا و برخی ایالت های دیگر، نرم افزار مورد اشاره به صورت تصادفی برخی قرارهای ملاقات را لغو و حذف می کند، ثبت نام افراد برای تزریق واکسن را به صورتی غیرقابل اعتماد و ناقص انجام می دهد و داشبورد آن برای ثبت سوابق نقص های مختلفی دارد.
این نرم افزار تنها در محیط مرورگر کروم به خوبی کار می کند و با مرورگر اینترنت اکسپلورر مایکروسافت ناسازگار است. طراحی محیط نرم افزار با گوشیهای هوشمند چندان سازگار نیست و برخی دکمه های آن مانند next یا بعدی بر روی مرورگر گوشی قابل مشاهده نیستند. مشکلات این نرم افزار چنان جدی است که حتی پزشکان و افراد تحصیل کرده از استفاده از آن اظهار نارضایتی کرده اند.


منبع:

You may also like