اتحادیه اروپا آمازون را متهم کرد که با سواستفاده از اطلاعات و قدرت خود در بازار، خرده فروشان کوچک را از میدان رقابت خارج می کند.
به گزارش سئو بوی به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا آمازون را متهم کرده به رقابت خرده فروشی ها خسارت زده است. این شرکت فناوری آمریکایی متهم است با سواستفاده از قدرت و اطلاعات به مزیت رقابتی ناعادلانه ای بر خرده فروشان کوچکتری دست یافته که کالاهایشان را در آمازون می فروشند. این اقدام در حالی انجام می شود که همه گیری ویروس کرونا، نقش آمازون در اقتصاد جهانی را پررنگتر کرده برای اینکه فروش آنلاین در قرنطینه به اوج رسیده است. البته از مدتی کمیسیون اتحادیه اروپا تحقیقات درباره موقعیت آمازون بعنوان یک بستر برای شرکت های کوچک و یک فروشنده رقیب را آغاز نموده است. در همین راستا قانونگذاران اتحادیه اروپا عملکرد آمازون برای جمع آوری اطلاعات رقبایی که در پلتفرمش کالاهای مختلف از لوازم الکترونیکی گرفته تا مواد غذایی می فروشند را بررسی نموده است. آنها ادعا می کنند آمازون با بهره گیری از اطلاعات حساس که نشان میدهد چه کالایی محبوب است، محصولات خودرا ارتقا می دهد. «مارگرت وستاگر» کمیسیونر رقابت اتحادیه اروپا در این زمینه می گوید: استفاده از اطلاعات به آمازون اجازه می دهد روی کالاهای پرفروش تمرکز کند بدین سان فروشندگان طرف سوم را به حاشیه می راند و ظرفیت رشد آنها را محدود می کند. این درحالی است که آمازون در آمریکا نیز با چالش هایی روبرو است و قانونگذاران این کشور نیز مشغول بررسی شیوه عملکرد آن با فروشندگان خرد هستند.
به گزارش سئو بوی به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا آمازون را متهم کرده به رقابت خرده فروشی ها خسارت زده است. این شرکت فناوری آمریکایی متهم است با سواستفاده از قدرت و اطلاعات به مزیت رقابتی ناعادلانه ای بر خرده فروشان کوچکتری دست یافته که کالاهایشان را در آمازون می فروشند. این اقدام در حالی انجام می شود که همه گیری ویروس کرونا، نقش آمازون در اقتصاد جهانی را پررنگتر کرده برای اینکه فروش آنلاین در قرنطینه به اوج رسیده است. البته از مدتی کمیسیون اتحادیه اروپا تحقیقات درباره موقعیت آمازون بعنوان یک بستر برای شرکت های کوچک و یک فروشنده رقیب را آغاز نموده است. در همین راستا قانونگذاران اتحادیه اروپا عملکرد آمازون برای جمع آوری اطلاعات رقبایی که در پلتفرمش کالاهای مختلف از لوازم الکترونیکی گرفته تا مواد غذایی می فروشند را بررسی نموده است. آنها ادعا می کنند آمازون با بهره گیری از اطلاعات حساس که نشان میدهد چه کالایی محبوب است، محصولات خودرا ارتقا می دهد. «مارگرت وستاگر» کمیسیونر رقابت اتحادیه اروپا در این زمینه می گوید: استفاده از اطلاعات به آمازون اجازه می دهد روی کالاهای پرفروش تمرکز کند بدین سان فروشندگان طرف سوم را به حاشیه می راند و ظرفیت رشد آنها را محدود می کند. این درحالی است که آمازون در آمریکا نیز با چالش هایی روبرو است و قانونگذاران این کشور نیز مشغول بررسی شیوه عملکرد آن با فروشندگان خرد هستند.