مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران با اشاره به ثبات قیمت تعرفه خدمات مخابراتی در تمام بخش ها، شامل صوت و دیتا از سال ۱۳۸۴ تاکنون، به ضرورت افزایش حق اشتراک تلفن ثابت برای توسعه زیرساخت های مخابراتی تاکید نمود.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، مجمع عمومی عادی به صورت فوق العاده صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران، روز گذشته برگزار و تغییرات در میزان دریافتی حق اشتراک از مشترکین تلفن ثابت تصویب گردید. در این مجمع که با حضور ۸۹ درصدی صاحبان سهام تشکیل شد، تصمیم گیری درباره تغییرات میزان دریافتی حق اشتراک از مشترکین تلفن ثابت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
بدین ترتیب نرخ های مصوب شده برای حق اشتراک ماهانه از مشترکین تلفن ثابت در مناطق روستایی، ماهانه ۱۰۰ تومان، شهری ماهانه ۲۰۰۰ تومان، مراکز شهرستان ها ماهانه ۲۵۰۰ تومان، مراکز استان ها به استثنا کلان شهرها، ماهانه ۴۰۰۰ تومان، کلان شهرها ماهانه ۵۰۰۰ تومان و در شهر تهران ماهانه، ۸۰۰۰ تومان محاسبه و به تصویب مجمع عمومی عادی به صورت فوق العاده شرکت مخابرات ایران رسید.
در این راستا و به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، محمدرضا بیدخام با تاکید بر توجه ویژه این شرکت به منظور توسعه روز افزون شبکه زیرساختی مخابرات، اظهار نمود: مبلغ حق اشتراک تصویب شده در مجمع فوق العاده مخابرات، کاملا منطبق با مواد اساسنامه شرکت مخابرات ایران و کمیسیون تنظیم مقررات و در جهت هزینه کرد پروژه های توسعه شبکه مخابرات کشور مصروف می شود.
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران افزود: تعرفه خدمات مخابراتی در تمام بخش ها، شامل صوت و دیتا از سال ۱۳۸۴ تاکنون، به مدت ۱۵ سال افزایش نیافته، در حالیکه در این زمان علاوه بر تورم روز افزون سالانه، میزان تعرفه تمام حامل های انرژی چندین برابر افزایش یافته است.
بیدخام اضافه کرد: هزینه خالص نگهداری هر خط به جز هزینه های جانبی، حدودا ماهانه ۷۵۰۰ تومان است که مبلغ حق اشتراک به صورت میانگین، بخش کوچکی از این هزینه در حدود ۳۶۰۰ تومان را پوشش می دهد. این در حالی ست که از آغاز سال ۹۸، آبونمان، راندآپ و حداقل کارکرد قبوض صادره مشتریان، با تصمیم مراجع ذی ربط به صورت کامل حذف گردیده است.
وی تصریح کرد: ضرورت توسعه شبکه و جایگزینی تجهیزات جدید به جهت لزوم تغییر تکنولوژی، افزایش قابل توجه هزینه های ناشی از اقلام رفاهی کارکنان و بازنشستگان، همچون مهم ترین اولویت های شرکت مخابرات ایران است. دریافت حداقل مبلغ ممکن برای حق اشتراک تلفن ثابت در روستاهای سراسر کشور به میزان ماهانه ۱۰۰ تومان و عدم تغییر آن، نسبت به حق اشتراک مصوب پیشین، موید حرکت شرکت در جهت توسعه زیرساخت ها همراه با عنایت به وضعیت اقتصادی کلی در کشور است.
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران اضافه کرد: حق اشتراک تلفن ثابت در شهرها ماهانه، ۲۰۰۰ تومان، در مراکز شهرستان ها، ماهانه ۲۵۰۰ تومان، در مراکز استان ها به استثناء کلان شهرها، ماهانه ۴۰۰۰ تومان، در کلان شهرها ماهانه ۵۰۰۰ تومان و در شهر تهران، ماهانه ۸۰۰۰ تومان، تعیین و مصوب شد.




منبع:

You may also like