سئو بوی: بیل گیتس یکی از مؤسسان شرکت مایکروسافت ضمن انتقاد از تصمیم دونالد ترامپ برای عدم تمدید سیاست قرنطینه ۱۵ روزه آمریکا خواهان تداوم تعطیلی مشاغل این کشور شد.

به گزارش سئو بوی به نقل از سی ان بی سی، وی که در یکی از برنامه های سخنرانی تد که به صورت آنلاین برگزار می شود، حضور یافته بود و پاسخگوی سوالات مردمی بود اشاره کرد ایالات متحده شانس اینکه مجبور به اعمال سیاست های قرنطینه نشده و مردم را مجبور به خانه نشینی الزامی نکند، از دست داده است. علت این است که این کشور با سرعت کافی نسبت به شیوع ویروس کرونا واکنش نشان نداده است.
گیتس افزود که آمریکا باید سرعت تولید کیت های آزمایش ویروس کرونا را به شدت افزایش دهد و مشاغل این کشور هم باید کماکان بسته بمانند تا از شیوع گسترده تر کرونا جلوگیری شود. اظهارات وی در شرایطی صورت می گیرد که ترامپ می خواهد در ۱۲ آوریل تمامی کسب و کارها در آمریکا را به حالت عادی بازگرداند تا از تأثیر اقتصادی شدید کرونا بر زندگی مردم آمریکا که می تواند انتخاب مجدد وی را به خطر بیندازد، جلوگیری شود.
گیتس در واکنش به این مساله اظهار داشت: من می دانم سیاست قرنطینه آثار فاجعه باری بر اقتصاد دارد، اما چاره میانه ای وجود ندارد و تعطیلی مشاغل و خانه نشینی باید برای شش تا ده هفته ادامه یابد.
مؤسس مایکروسافت افزود: بسیار دشوار است که به مردم بگوییم به رستوران رفتن ادامه دهید، بروید خانه های تازه بخرید، جسدهای فوت شدگان از کرونا را در گوشه و کنار نادیده بگیرید، برای اینکه برخی سیاست مداران فکر می کنند رشد تولید ناخالص داخلی است که اهمیت دارد. البته این هم دشوار است که به مردم بفهمانی کارهای آنها سبب انتشار بیشتر این ویروس می شود.
وی اشاره کرد: ما شانس اینکه کرونا را بدون تعطیلی کنترل نماییم از دست داده ایم و باید در ژانویه به این مساله توجه می کردیم که ویروس تازه در چین شناسایی شده بود.


منبع:

You may also like