سئو بوی: وزارت دادگستری آمریکا با صدور اطلاعیه ای تصریح کرده که به جرایم سایبری در رابطه با بیماری کرونا به سرعت و خارج از نوبت رسیدگی می کند.

به گزارش سئو بوی به نقل از زددی نت، همزمان با ابتلای هزاران نفر به کرونا در تمامی ایالت های آمریکا، برخی جانیان اینترنتی و هکرها با سوءاستفاده از این وضعیت در آمریکا به دنبال اخاذی از مردم و سودجویی در فضای مجازی می باشند و اخبار و اطلاعات غلطی را دراین زمینه منتشر می کنند و بعضی از آنها هم به دنبال بازاریابی محصولاتی برای مقابله با این ویروس هستند که هیچ تأثیری در درمان کرونا ندارد.
همین مساله سبب شده تا دادگستری آمریکا از عموم مردم بخواهد تا تمامی موارد کلاهبرداری و تخلف در رابطه با ویروس کرونا و به خصوص جرایم سایبری مرتبط را گزارش کنند. این وزارتخانه از تمامی دادستان های محلی در ایالات مختلف آمریکا خواسته تا یک مقام هماهنگ کننده را دراین زمینه مشخص و منصوب کنند تا تحقیقات در مورد تخلف های مذکور با سرعت بیشتری صورت گیرد.
از جمله پرتکرارترین تخلف های مربوط به کرونا در فضای مجازی در آمریکا عبارتند از فروش اقلامی برای درمان کرونا در اینترنت، ارسال ایمیل هایی برای سرقت اطلاعات شخصی که در ظاهر از طرف سازمان بهداشت جهانی یا مرکز کنترل و پیش گیری از بیماری ها در آمریکا ارسال شده اند، طراحی وب سایت ها و اپلیکیشن هایی که به ظاهر برای اطلاع رسانی تولید شده اند ولی در عمل باج افزار بوده و کامپیوتر و گوشی را تا زمان پرداخت باج قفل می کنند، جمع آوری پول برای ارسال به خیریه ها و سرقت این پول ها در عمل و سرقت اطلاعات کاربران با ادعای انجام آزمایش کرونا و فروش این اطلاعات به دیگران یا استفاده از آنها برای صدور صورت حساب های جعلی برای افراد.


منبع:

You may also like