به گزارش سئو بوی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران از افزایش چشم گیر فعالیت شرکت های فروش اینترنتی اطلاع داد که در زمینه تأمین مایحتاج زندگی مردم فعالیت می نمایند.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، طبق گفته کارشناسان، چاره اصلی کنترل و قطع زنجیره شیوع کرونا این است که در خانه بمانیم و در چنین شرایطی یکی از ابزارهایی که می توان برای کاهش تردد در شهر از آن استفاده کرد، استفاده از ظرفیت کسب و کارهای مجازی و فروشگاه های اینترنتی است. البته رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی اعتقاد دارد که آشنایی و انگیزه استفاده از فروشگاه های اینترنتی پس از شیوع کرونا به اندازه کافی وجود داشته، اما در بخش کالاهای تند مصرف و محصولات غذایی خام توانمندی کافی وجود ندارد. البته پیشتر عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی گفته بود که فروش کالاهای تند مصرف در بخش کسب و کارهای مجازی در اسفند ماه و به دنبال شیوع کرونا افزایش داشته است؛ ازاین رو به نظر می آید همچنان ظرفیت هایی که بتوانیم با استفاده از آنها رجوع خود به مکان های عمومی را به حداقل برسانیم، وجود دارد.
رزرو سرویس های فروشگاههای اینترنتی تا آخر نوروز
در همین رابطه حمیدرضا اعتدال مهر در گفتگو با ایسنا، اظهار نمود: به دنبال شیوع کرونا شرکت های فروش اینترنتی که در زمینه تأمین مایحتاج زندگی مردم فعالیت می نمایند، تا حدی با افزایش سفارش مواجه گشتند که تقریباً سیستم لجستیک آنها از کار افتاده و تا آخر نوروز همه سرویس هایشان رزرو شده است.
به قول او منظور از “تامین مایحتاج”، خریدهایی مثل پوشاک و هدیه برای نوروز است که مردم باید بخاطر آنها از خانه خارج می شدند و چون اولویتشان بود، نمی توانستند آنرا به تعویق بیاندازند.
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران با اشاره به تجهیز کافی فروشگاه های مجازی، اظهار داشت که علت ایجاد مشکلات لجستیکی این بود که حداکثر استفاده از فروش الکترونیکی در اسفند ماه صورت گرفت.
اعتدال مهر پیش بینی نمود که استقبال مردم از فروشگاه اینترنتی پس از برطرف شدن شیوع کرونا هم به صورت یک فرهنگ ادامه داشته باشد.
وی افزود: در زمینه محصولات تند مصرف و محصولات غذایی خام، سایت های معروف و توانمندی که بتوانند جوابگوی نیاز یک شهر باشند، به اندازه کافی وجود ندارد و بنابراین بود که فروش الکترونیک بیشتر در بخش تأمین مایحتاج صورت گرفت.
او فرهنگسازی جهت استفاده از ظرفیت فروشگاه های اینترنتی برای تشویق مردم به ماندن در خانه در شرایط فعلی را یک وظیفه حاکمیتی توصیف کرد و اظهار داشت: البته آشنایی و رغبت جهت استفاده از فروشگاه های اینترنتی تا حد زیادی وجود داشت. در زمینه سمینار، وبینار و اپلیکیشن های مربوط به آموزش مجازی، برگزاری جلسات مجازی و دورکاری کارمندان تا جایی که زیرساخت اجازه می داد، ظرفیت ها افرایش پیدا کرد و کارهای بسیار خوبی در این بخش انجام شد که حتی بعضی از آنها در جهت مسئولیت اجتماعی شرکت ها صورت گرفت.



You may also like