به گزارش سئو بوی در روشی جدید از کلاهبرداری، با افراد تماس گرفته می شود و با وعده سیمکارت هایی با شماره رند و یا هم شماره سیمکارت های اعتباری شان که قیمتی پایین تر از معمول دارند، آنها را فریب می دهند.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، اگر بخواهیم سیمکارت هایی را که عرضه می شود تفکیک نماییم، شامل سیمکارت هایی هستند که به روز توسط اپراتورها واگذار می شوند و به تعدادی هستند که متقاضی به راحتی تهیه نماید و دلیلی ندارد در بحث عرضه و تقاضا، گرفتار افزایش و کاهش قیمت شوند و بخش دیگر سیمکارت های با کدهای قدیمی تر با شماره خاص هستند که متقاضی و بازار خاص خویش را دارند و دیگر عرضه نمی شوند.
طبق اظهارات فعالان بازار، سیمکارت های دائمی قدیمی که تقاضای زیادی برایشان وجود دارد، تعیین کننده قیمت سیمکارت هستند و با عنایت به جایگاهشان نزد کاربران و قدمتی که دارند، به شکلی ایجاد بورس کرده اند و قیمت برخی از این سیمکارت ها بعضاً به چند صد میلیون تومان هم رسیده است. علاوه بر این، عوامل دیگری مانند عرضه سیمکارت، میزان عرضه و تقاضا و عدم توازن بین عرضه و تقاضا بر قیمت سیمکارت خیلی مؤثر است.
اما در مواردی امکان دارد از تمایل افراد به خرید سیمکارت هایی که شماره هایی رند دارند و یا سیمکارت های دائمی مشابه شماره های اعتباری افراد، سوءاستفاده شود؛ بدین صورت که با فرد تماس گرفته و پیشنهاد می دهند که با دریافت مبلغ پایین تری از حد معمول، می تواند صاحب سیم کارتی با شماره مورد نظر شود، در حالیکه این کار کلاهبرداری است و با واریز مبلغ مورد نظر، دیگر نه خبری از سیمکارت می شود و نه شخصی که با شما تماس گرفته است.
در این حوزه، افشار فروتن – رئیس انجمن فروشندگان تلفن همراه، سیمکارت و لوازم جانبی – در گفتگو با ایسنا، اظهار نمود: اپراتورها اطلاع رسانی خویش را از راه روابط عمومی و پایگاه های اطلاع رسانی انجام می دهند و اینطور نیست که بخواهند فروش سیمکارت را به افراد عادی و شخص و فروشنده های معمولی واگذار کنند. با عنایت به این شرایط، کاربر و مصرف کننده باید توجه نمایند که اگر خارج از این چارچوب، فردی با آنها تماس گرفت و قصد فروش سیمکارت داشت، به این توجه داشته باشند که یک جای کار اشکال دارد.
ایشان در ادامه اظهار نمود: این که تماس بگیرند و بگویند سیمکارت داریم، امکان دارد روشی برای بازاریابی برخی از مراکز فروش سیمکارت باشد که یک سری از سیمکارت ها را پیش ثبت نام می کنند و اپراتور آن شماره را برایشان حفظ می نماید تا از این طریق بتوانند کسب درآمدی داشته باشند، بعضی دفاتر هم یک سری شماره مشخص را خریداری می کنند و توسط پرسنلشان مبادرت به بازاریابی می کنند. اما در اغلب موارد تماس هایی که گرفته می شود، کلاهبرداری است و افراد نباید به این تماس ها توجه نمایند.
فروتن با بیان این که اپراتورها هم اکنون شرایط خرید را بسیار آسان کردند و نیازی به این ترفندها نیست، اظهار داشت: بهتر است در مواجهه با این تماس ها، این کار را اصلا انجام ندهد. حتی برای انتخاب شماره منتخب هم اعلام می کند که اگر شماره ای را مد نظر دارید که متناسب با شماره دیگرتان باشد، از راه پایگاه اطلاع رسانی اپراتورها برای تهیه سیمکارت اقدام کنید.
رئیس انجمن فروشندگان تلفن همراه، سیمکارت و لوازم جانبی همینطور تصریح کرد کاربران باید به اطلاع رسانی روابط عمومی اپراتورها توجه نمایند و با اطمینان از اپراتورها و نمایندگی های رسمی و معتبر معرفی شده از سوی آنها خرید کنند، در غیر این صورت متضرر می شون و در نهایت جز دردسر برای کاربر، چیز دیگری برایشان ندارد.



You may also like