به گزارش سئو بوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: بخش رصد اپتیکی ماهواره ظفر به نخبگان المپیاد نجوم واگذار می شود.

به گزارش سئو بوی به نقل از مهر، محمدجواد آذری جهرمی عصر امروز (سه شنبه) در جمع دانشجویان و نخبگان المپیادی کشور، در حاشیه «گردهمایی فناوران فضایی» که همزمان با روز ملی فناوری فضایی در موزه ارتباطات برگزار شد، از رئیس سازمان فضایی ایران خواست که بخش رصد اپتیکی ماهواره ظفر را که تا اختتام هفته به فضا ارسال می شود، به المپیادی های نجوم واگذار کند.
وی افزود: سازمان فضایی ایران موقعیتی را فراهم خواهدنمود که نخبگان المپیادی نجوم در ایستگاه های زمینی ماهواره مستقر شوند و امکان رصد اپتیکی ماهواره ظفر را داشته باشند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه ماهواره ظفر تا اختتام این هفته به فضا ارسال می شود، اضافه کرد: در این راستا شرایطی فراهم خواهد شد تا اطلاعات دریافت شده از این ماهواره برای تحلیل در اختیار نخبگان نجوم قرار گیرد.
آذری جهرمی با تاکید بر اینکه برخی اعتراض می کنند که چرا از پرتاب ماهواره ظفر پیش از انجام موفقیت آمیز آن آگاهی داده ام، اظهار داشت: ما تمام تلاشمان را برای پرتاب موفقیت آمیز این ماهواره به کار گرفته ایم و حتی اگر این پرتاب با موفقیت انجام نشود، به منزله شکست نبوده و نباید ناراحت باشیم.
وی با اشاره به اینکه مردم دروغ را نمی پذیرند، افزود: قصدمان این است که ماهواره ایرانی را در مدار زمین بگذاریم و معتقدیم که شکست معنایی ندارد چونکه تمامی تلاشمان را به کار گرفته ایم و از این تلاش درس خواهیم گرفت.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه دشمنان می خواهند که رؤیای ما را خراب کنند، گفت: ما دوست داریم ماهواره بسازیم و رؤیایمان این است که روزی پرچم ایران را در کره ماه قرار دهیم؛ اینها رؤیای ما است و اشکالی ندارد اگر برخی رؤیای ما را مسخره کنند.
آذری جهرمی با اشاره به اینکه برای رسیدن به رؤیاهایمان باید تلاش نماییم، اظهار داشت: ماهواره پیام حاصل تلاش دانشجویان امیرکبیر بود که بااینکه در مدار قرار نگرفت، اما مقدمه درسی بود که ماهواره پیام ۲ را با ۴۵ برابر دقت پیام ۱ تعریف کرد. الان نیز دانشجویان دانشگاه علم و صنعت برای ماهواره ظفر، رؤیاهای خودرا به واقعیت تبدیل نموده اند و حتی اگر این ماهواره نیز با موفقیت ارسال نشود، پنج ماهواره دیگر آماده پرتاب داریم.
به گفته وی، ماهواره ظفر ۲، ناهید ۱ و ۲ و نیز پارس ۱ و ۲ آماده ارسال به فضا هستند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: آینده روشن متعلق به ما است و تلاش زمانی مدلول می دهد که ما به رؤیاهایمان فکر نماییم.
آذری جهرمی اشاره کرد: درب دانشگاه علم و صنعت از امروز به روی المپیادی های نجوم و نخبگان برای کارهای علمی پژوهشی باز است.


منبع:

You may also like