به گزارش سئو بوی قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه خیلی از نخبگان و استعدادهای برتر کشور در حوزه های فنی و علمی مسلط هستند، اضافه کرد: ولی در پروژه های مربوط به علوم انسانی و علوم اجتماعی کمتر توجه می شود.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، دکتر محمود سعادت امروز در مراسم انعقاد تفاهم نامه های مشترک سازمانی مسئله محور که در محل بنیاد ملی نخبگان برگزار شد، با اشاره به اینکه باید توانمندی های نیروهای انسانی زبده موجود در کشوربالفعل شود، اضافه کرد: قسمتی از این افراد در همکاری با دستگاه های دولتی مشغول به فعالیت هستند و بخش دیگری از آنها در کسب و کارهای نوآورانه خصوصی به فعالیت خود ادامه می دهند.
وی با اشاره به اجرای طرح احمدی روشن در امتداد رفع نیازمندی های دستگاه ها، اضافه کرد: از دستگاه ها درخواست می شود که در تعریف نیازهای خود چندین سوژه را مورد توجه قرار دهند.
سعادت با تاکید بر توجه به بعد فرهنگی مطالعات در رفع نیازمندی ها، اشاره کرد: بعضی از نیازمندی ها مربوط به حوزه های فنی است که عده زیادی از نخبگان کشور در این عرصه مسلط هستند و بخش دیگر نیازمندی ها مربوط به حوزه علوم اجتماعی و انسانی می شود.
قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر اینکه به حوزه های علوم انسانی و اجتماعی کمتر توجه شده است، اشاره کرد: این در حالیست که نهادهایی چون صدا و سیما و وزارت ارتباطات به سبب مسائل فرهنگی که با آن مواجهند، به فناوری های این حوزه نیازمندند.
سالاری با اشاره به امضای تفاهم نامه سه جانبه میان بنیاد ملی نخبگان، سازمان صدا و سیما و وزارت ارتباطات اظهار نمود: با امضای این تفاهم نامه بخش مهمی از هسته های نخبگانی در جهت رفع نیازمندی های کشور فعال می شوند. با این امر علاوه بر آنکه نیازهای دستگاه ها مرتفع می شود، نخبگان نیز اطمینان می یابند که آینده شغلی در انتظار آنها است.
سعادت همین طور با تاکید بر لزوم توجه به مربیان و اساتید هسته های نخبگانی، اشاره کرد: تا کنون برای توانمندسازی هسته های نخبگانی از اعضای هیات علمی استفاده می شد، ولی در دوره های اول و دوم طرح احمدی روشن از افراد خبره ای که در دستگاه ها در حوزه های مختلف علمی و فنی فعال بودند، به منظور مربی هسته های نخبگانی بهره برده شد.
وی افزود: بر این اساس از دستگاه های اجرایی درخواست می شود که افرادی را که تجربه های زیادی در حوزه های مختلف علمی و فنی دارند، برای انتخاب مربیان هسته های نخبگانی، به بنیاد ملی نخبگان معرفی کنند.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، طی مراسمی در بنیاد ملی نخبگان تفاهم نامه همکاری مشترک میان این بنیاد، سازمان صدا و سیما و وزارت ارتباطات در امتداد اجرای طرح احمدی روشن به امضا رسید.




منبع:

You may also like