به گزارش سئو بوی وزیر ارتباطات از ثبت ۵۰۰ هزار شکایت توسط کاربران به علت مغایرت در مبالغ پرداختی خدمات ارزش افزوده تلفن همراه اطلاع داد.

به گزارش سئو بوی به نقل از مهر، محمدجواد آذری جهرمی در اینستاگرام اظهار داشت: سوءاستفاده و دست کردن در جیب ضعیف ترین قشرهای جامعه، سنگدلی می خواهد. همه تلاش های ما در جهت ساماندهی این فضا صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه در جهت شفاف سازی و اطلاع مردم از مبالغی که طی ۳ سال برای خدمات ارزش افزوده موبایل پرداخت کردند، کد دستوری *۸۰۰*۶# را به مردم معرفی کردیم، اضافه کرد: تابحال بیشتر از ۳ و نیم میلیون نفر از ما استعلام کرده اند و نزدیک به ۵۰۰ هزار شکایت از استان های مختلف برای خدمات ارزش افزوده ثبت شده است.
وزیر ارتباطات افزود: طبیعتا ما این شکایت ها را پیگیری می نماییم که به سرانجام برسانیم و تلاش می نماییم پس از ارجاع این پرونده ها به دستگاه قضایی و صدور احکام لازم، منابعی که از جیب مردم رفته را بازگردانیم.
آذری جهرمی با اشاره به اینکه امکان ثبت شکایت از سامانه ۸۰۰۷ برای کاربران وجود دارد، از همه مردم خواست با استعلام از این کد دستوری از مبالغ ارزش افزوده خود آگاهی یابند و بدانند چه میزان از این مبالغ با اراده و چه میزان خارج از اراده به علت عضویت در این خدمات، از حساب آنها کسر شده است.
وی اظهار داشت: ما این شکایت ها را به قوه قضاییه ارسال می نماییم و با صدور حکم لازم، امیدواریم بتوانیم این مبالغ را به مردم بازگردانیم.
وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه شرکتهای «وس» اعلام نموده اند که ۱۳ هزار میلیارد تومان از این بازار درآمد داشتند اظهار داشت: برای آخر دادن به این کلاهبرداری ها، مصوباتی داریم که تا یک تا دو هفته آینده به سرانجام می رسد.
به گزارش سئو بوی به نقل از مهر، اواسط این هفته، وزیر ارتباطات با بیان کد دستوری «ستاره ۸۰۰ ستاره ۶ مربع» از مشترکان تلفن همراه خواست تا با شماره گیری این کد دستوری از میزان مبلغی که طی ۳ سال قبل بابت خدمات ارزش افزوده به اپراتورها پرداخت کرده اند، با خبر شوند.
چندی است که وزیر ارتباطات شفاف سازی عرضه خدمات ارزش افزوده تلفن همراه (VAS) که از جانب اپراتورها و با حضور شرکتهای ثالث عرضه کننده این خدمات عرضه می شود قصد آخر دادن به این بازار را دارد.
آذری جهرمی ارزش بازار خدمات VAS را حدود ۲۶۰۰ میلیارد تومان برآورد می کند و به علت مشکلاتی همچون کلاهبرداری و سوءاستفاده از ناآگاهی کاربران که توسط خدمات دهندگان ارزش افزوده ایجاد شده، می خواهد این خدمات را آخر دهد.
وی دلیل تعطیلی بازار کسب و کارهای ارزش افزوده را اجحاف حقوق کاربران و تخلف و کلاهبرداری شرکتهایی عنوان کرده که این بازار را در اختیار گرفته اند و تاکید دارد که مهمترین مبحث در برخورد با VAS، حق الناس است که از جانب این شرکتها نادیده گرفته می شود.

You may also like