سئو بوی: نتایج یک بررسی نشان میدهد تنها وقوع یک حمله سایبری حساب شده به بنادر منطقه شرق آسیا و اقیانوسیه می تواند خسارتی ۱۱۰ میلیارد دلاری به بار آورد.
به گزارش سئو بوی به نقل از زددی نت، بررسی های موسسه بیمه لیوید نشان میدهد خسارت های ناشی از وقوع حملات سایبری به زیرساخت های بنادر منطقه شرق آسیا و اقیانوسیه بسیار گسترده خواهد بود و رقم ۱۱۰ میلیارد دلاری برآورد شده برابر با نیمی از خسارات ناشی از بلایای طبیعی در کل جهان امسال میلادی است.
البته این خسارت در بدترین حالت و در زمانی رخ می دهد که یک ویروس کامپیوتری فوق العاده خرابکار بتواند به ۱۵ بندر مهم و اصلی در کشورهای سنگاپور، چین، ژاپن، کره جنوبی و مالزی نفوذ کند.
بررسی مذکور همین طور حاکیست که ۹۲ درصد از هزینه های اقتصادی چنین حمله ای بیمه نشده باقی مانده و پس ۱۰۱ میلیارد دلار از ارزش مالی این خسارت غیرقابل جبران باقی می ماند. گفتنی است که این بررسی با همکاری دانشگاه کمبریج و دانشگاه فناوری نانیانگ سنگاپور صورت پذیرفته است.
بر همین اساس، حمله سایبری به زیرساخت های بنادر می تواند سبب نفوذ ویروس به پایگاه داده حاوی اطلاعات کشتی های باری شده و اختلال اساسی به وجود آورد. نتیجه طولانی مدت تر چنین حملاتی کاهش بهره وری و افزایش زمان و هزینه های پهلوگیری کشتی ها و تخلیه بارهای آنهاست که می تواند تعاملات جهانی را در حوزه دریانوردی بسیار کند کند.
البته این نوع حملات سایبری می تواند ضد صنایع حمل و نقل زمینی، هوایی و هوافضا نیز رخ دهد و در مجموع موجب ۲۸.۲ میلیارد دلار خسارت اقتصادی سالانه شود. چنین حملاتی به صنعت تولید هم ۲۳.۶ میلیارد دلار خسارت و به صنعت خرده فروشی ۱۸.۵ میلیارد دلار خسارت می زند.
حملات سایبری این چنینی بیشتر از هر چیز به کشورهای آسیایی خسارت می زند و کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی در رتبه های بعدی قرار دارند.
منبع: سئو بوی
به گزارش سئو بوی به نقل از زددی نت، بررسی های موسسه بیمه لیوید نشان میدهد خسارت های ناشی از وقوع حملات سایبری به زیرساخت های بنادر منطقه شرق آسیا و اقیانوسیه بسیار گسترده خواهد بود و رقم ۱۱۰ میلیارد دلاری برآورد شده برابر با نیمی از خسارات ناشی از بلایای طبیعی در کل جهان امسال میلادی است.
البته این خسارت در بدترین حالت و در زمانی رخ می دهد که یک ویروس کامپیوتری فوق العاده خرابکار بتواند به ۱۵ بندر مهم و اصلی در کشورهای سنگاپور، چین، ژاپن، کره جنوبی و مالزی نفوذ کند.
بررسی مذکور همین طور حاکیست که ۹۲ درصد از هزینه های اقتصادی چنین حمله ای بیمه نشده باقی مانده و پس ۱۰۱ میلیارد دلار از ارزش مالی این خسارت غیرقابل جبران باقی می ماند. گفتنی است که این بررسی با همکاری دانشگاه کمبریج و دانشگاه فناوری نانیانگ سنگاپور صورت پذیرفته است.
بر همین اساس، حمله سایبری به زیرساخت های بنادر می تواند سبب نفوذ ویروس به پایگاه داده حاوی اطلاعات کشتی های باری شده و اختلال اساسی به وجود آورد. نتیجه طولانی مدت تر چنین حملاتی کاهش بهره وری و افزایش زمان و هزینه های پهلوگیری کشتی ها و تخلیه بارهای آنهاست که می تواند تعاملات جهانی را در حوزه دریانوردی بسیار کند کند.
البته این نوع حملات سایبری می تواند ضد صنایع حمل و نقل زمینی، هوایی و هوافضا نیز رخ دهد و در مجموع موجب ۲۸.۲ میلیارد دلار خسارت اقتصادی سالانه شود. چنین حملاتی به صنعت تولید هم ۲۳.۶ میلیارد دلار خسارت و به صنعت خرده فروشی ۱۸.۵ میلیارد دلار خسارت می زند.
حملات سایبری این چنینی بیشتر از هر چیز به کشورهای آسیایی خسارت می زند و کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی در رتبه های بعدی قرار دارند.
منبع: سئو بوی