سئو بوی: نتایج تازه ترین تحقیقات صورت گرفته نشان داده است که خیلی از تلویزیون های هوشمند تبدیل به یک ابزار مناسب برای ردیابی و جاسوسی از اطلاعات کاربران شده اند.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، تلویزیون های هوشمند در سال های گذشته یکی از پرطرفدارترین محصولات در دنیال دیجیتال به شمار می روند که به کاربران اجازه می دهد با استفاده از تلویزیون منزل و محل کار خود به شبکه اینترنت وایرلس متصل شده و بوسیله پلتفرم های مربوطه، به گشت و گذار اینترنتی و همین طور تماشای فیلم و سریال و محتوای ویدویی به صورت آنلاین بپردازند.
حالا طبق گزارش وب سایت the verge، نتایج تازه ترین بررسی و تحقیقات صورت گرفته توسط کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه فناوری نشان داده است که تعداد زیادی از پلتفرم های استریم و پخش آنلاین محتوای ویدیویی اطلاعات کاربران تلویزیون های هوشمند را ردیابی و جاسوسی کرده و بدون اجازه آنها داده های مختلفی را جمع آوری کرده اند.
در این گزارش همین طور نام دو پلتفرم استریم آنلاین یعنی Roku و Amazon Fire نیز ذکر شده است که بنظر می رسد اطلاعات و داده های کاربران پلتفرم های استریم آنلاین در تلویزیون های هوشمند را جمع آوری کرده و آنها را به منظور استفاده در نمایش آگهی های تبلیغاتی در رابطه با علایق کاربران در اختیار نهاد و شرکت های نامعلومی قرار داده اند.
چندی قبل بود که خیلی از کارشناسان از احتمال فراگیر شدن جاسوسی هکرها و مجرمان سایبری بوسیله گجت های هوشمند همچون دستیارهای صوتی، اسپیکر و تلویزیون های هوشمند سخن گفته و آگهی داده بودند که کاربران باید مراقب افشای اطلاعات و داده های خود در فضای مجازی باشند.




منبع:

You may also like