به گزارش سئو بوی شرکت های چینی تولیدکننده موبایل در سه دوم سال جاری میلادی بالغ بر ۶۰ درصد از بازار جنوب شرق آسیا را تصاحب کرده و به خود اختصاص داده اند.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، کارشناسان و تحلیلگران فعال در موسسه تحقیقاتی کانالیز اخیرا با بررسی آمار و داده های انتشار یافته از گوشیهای هوشمند فروخته شده در بازار کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا دریافته و اعلام نموده اند که شرکت های چینی تولیدکننده موبایل توانسته اند در دومین فصل از سال جاری میلادی ۶۰ درصد از بازار بیشتر کشورهای واقع در منطقه جنوب شرق آسیا را تصاحب کنند و سهم قابل توجهی از فروش گوشیهای هوشمند را از آن خود کنند.
بجز شرکت کره ای سامسونگ که رتبه نخست جهان و همینطور بازار این کشورها را به خود مختص کرده است، سایر شرکت های چینی همچون اوپو (Oppo)، ویوو (Vivo) و شیائومی (Xiaomi) همچون پرطرفدارترین برندهای گوشی های هوشمند در بین کاربران کشورهای ویتنام، مالزی، اندونزی، تایلند و فیلیپین به شمار می روند.
درسه ماهه دوم ۲۰۱۹ میلادی، سامسونگ ۳۰ درصد، اوپو ۱۸ درصد و ویوو ۱۶ درصد از سهم بازار موبایل در تایلند را از آن خود کرده اند.
در همین بازه زمانی، در مالزی هم ترتیب رتبه بندی برندهای سامسونگ، اوپو و ویوو به همین شکل است تنها با این تفاوت که سهم آنها متفاوت می باشد و به ترتیب ۲۷ درصد، ۲۰ درصد و ۱۶ درصد گزارش شده است.
طبق گزارش وب سایت gsmarena، در فیلیپین و اندونزی هم گوشیهای هوشمند با برند اوپو در صدر پرفروش ترین موبایل های فروخته و عرضه شده قرار گرفته اند که سهم آنها در این دو کشور به ترتیب ۲۸ و ۲۶ درصد بوده است. پس از آن، سامسونگ با ۱۹ و ۲۴ درصد در رتبه دوم کشورهای مذکور جای گرفته است. در فیلیپین، سومین برند محبوب و پرفروش ویوو با ۱۷ درصد و در اندونزی، شیائومی با ۱۹ درصد بوده اند.
با نگاه مختصری بر این آمار و ارقام می توان دریافت که سامسونگ به خصوص پس از عرضه گوشیهای جدید سری A موفق شده است که سهم خویش را از بازار این کشورها پنج درصد افزایش دهد و در بیشتر این بازارها همچنان در رتبه نخست بایستد.





You may also like