به گزارش سئو بوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: اعتبارات وزارتخانه برای توسعه شبکه ملی اطلاعات، برنامه های فضایی، ایجاد پیام رسان، اصلاح و توسعه مخابراتی و ارتباطی، اجرای فیبر نوری و… پاسخگو نیست.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی در نشست شورای هماهنگی ICT استان مرکزی در فرمانداری ساوه، اظهار نمود: شرکت مخابرات ایران موظف است ظرف سه ماه آینده نسبت به برقراری ارتباط تلفنی شهرک های مسکونی راه اندازی شده در نقاط مختلف ساوه برای حدود پنج هزار خانوار ساکن، اقدام نماید و این روند از راه ثبت نام با فراخوان فرمانداری و اجرای فرایند توسط مخابرات شهرستان صورت گیرد.
وی به پوشش مخابراتی محورهای مواصلاتی شهری و روستایی ساوه و زرندیه هم اشاره نمود و اضافه کرد: راه اندازی یک سایت همراه اول و یک سایت ایرانسل برای بهبود پوشش مخابراتی از دیگر موضوعاتی است که باید در کمترین زمان ممکن عملیاتی و با افزایش ارتفاع سایت های موجود باید مشکلات مخابراتی شهری ساوه هم تا مهرماه ۹۸ برطرف شود، همینطور باید پوشش جاده ای هشت کیلومتر از محور اتوبان ساوه سلفچگان، در این مدت عملیاتی و منطقه از نقطه کور بیرون برود.
وزیر ارتباطات همینطور خواهان تملک اراضی و تامین برق برای راه اندازی دو سایت به منظور پوشش مخابراتی مسیر تفرش به نوبران و زرندیه به اخترآباد به وسعت ۱۵ کیلومتر از جانب استانداری مرکزی شد و اضافه کرد: اعتبار اجرای پوشش مخابراتی به میزان حدود سه میلیارد تومان برای خرید تجهیزات این دو محور هم از راه وزارت ارتباطات تامین خواهد شد.
وی با اشاره به محدودیت منابع اعتباری اظهار داشت: با وجود کمبود اعتبارات، اما تلاش خواهیم کرد که مسیر ۵۶ کیلومتری بخش نوبران مجهز به فیبر نوری شود و باید این اقدام تا آخر سال ۱۳۹۸ اجرایی شود.
او از سفر دوم خود به استان مرکزی در مهرماه سال جاری اطلاع داد و اضافه کرد: تا مهرماه مدیران مربوطه فرصت دارند که اقدامات صورت گرفته در مورد مصوبات این جلسه را مطرح و نیازهای ارتباطی و زیرساختی پوشش مخابراتی را جمع بندی کنند تا تصمیمات لازم بخصوص برای محورهای روستایی اتخاذ شود.
آذری جهرمی به شرایط فعلی کشور اشاره نمود و اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی برای وزارت ارتباطات ۴۲۰۰ میلیارد تومان بودجه تصویب کرده است، اما پارسال تنها ۱۳۰۰ میلیارد تومان جذب شد که از این میزان ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه جاری و ۸۰۰ میلیارد تومان آن اعتبارات تملک دارایی است که این میزان برای توسعه شبکه ملی اطلاعات، برنامه های فضایی، ایجاد پیام رسان، اصلاح و توسعه مخابراتی و ارتباطی، اجرای فیبر نوری و… پاسخگو نیست.
وی با تاکید بر اینکه ۷۰ درصد هزینه های بخش ارتباطی کشور با ارز تامین می شود، اضافه کرد: ۱۰۰ درصد درآمدهای بخش ارتباطی کشور ریالی است و نوسانات ارزی شوک سنگینی به حوزه ارتباطی وارد کرد. وزارت ارتباطات در این راستا با کنترل هزینه اجازه نداد میزان پرداختی از جیب مردم افزایش یابد که این شیوه با منطق اقتصادی کشور سازگار نیست.
وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه بوروکراسی اداری ظلم به مردم است، اضافه کرد: در جهت اجرای مصوبه دولت در خصوص چابک سازی دولت در دو سال گذشته، دو هزار نفر نیروی انسانی از این وزارتخانه بازنشسته شدند و هیچ نیروی انسانی جدیدی جذب مجموعه نشد.
ایشان در ادامه دسترسی به شبکه ملی در مناطق کمتر برخوردار را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: برخی سیاست های اقتصادی مانع از اجرای تمامی پروژه های مخابراتی و زیرساختی شده است و امیدواریم با بهبود شرایط و تخصیص کامل اعتبارات مصوب مجلس، ضمن مرتفع ساختن مشکلات این حوزه، در شهرستان ساوه هم اداره مستقل ارتباطات و فناوری اطلاعات راه اندازی شود.
آذری جهرمی اولویت اساسی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را مرتفع ساختن مشکلات حوزه روستایی دانست و اضافه کرد: بطور قطع با بهبود وضعیت اقتصادی مشکلات این حوزه را هم برطرف خواهیم کرد و تا مهرماه سال جاری هم مشکلات روستاهای ساوه و زرندیه را با اولویت بالا رفع می نماییم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به صنعتی بودن استان مرکزی و حجم بالای جمعیتی، اظهار نمود: برخورداری از نقاط گردشگری بالا در این استان و صنعتی بودن آن از مزیت های مهم استان مرکزی است اما این استان به رغم این ظرفیت ها از وضعیت دیتای مناسبی برخوردار نیست.




منبع:

You may also like