به گزارش سئو بوی نوکیا موفق شده است فروش گوشیهای هوشمند خویش را به ۴.۸ میلیون دستگاه در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ برساند و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۸۰۰ هزار دستگاه موبایل بیشتر بفروشد.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، شرکت اچ دی ام گلوبال که به منظور احیای نوکیا حق فروش محصولات و گوشیهای این شرکت را در سال های اخیر خریداری نموده است، اخیرا با انتشار گزارش مالی و عملکرد نوکیا در بازارهای جهانی فروش گوشیهای هوشمند اعلام نموده است که این شرکت فنلاندی توانسته است در دومین فصل ۲۰۱۹ میزان فروش گوشیهای خودرا به ۴.۸ میلیون دستگاه برساند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۸ که بر روی چهار میلیون ایستاده بود، ۸۰۰ هزار دستگاه افزایش پیدا کرده است.
برمبنای جدول زیر که از طرف موسسه تحقیقاتی و آماری کانترپوینت انتشار یافته است، سهم نوکیا از بازارهای جهانی فروش موبایل بدین ترتیب از ۱.۱ درصد در فصل دوم سال ۲۰۱۸ به ۱.۳ درصد در فصل دوم ۲۰۱۹ رسیده است.


افزایش سهم نوکیا در بازارهای جهانی فروش موبایل و همین طور تعداد دستگاه های فروخته و عرضه شده در جهان از طرف این غول تکنولوژی که روزگاری بر بازار موبایل تمامی کشورهای جهان سلطه داشت، نشان دهنده عملکرد مناسب و اتخاذ سیاست گذاری های بموقع از طرف شرکت اچ ام دی گلوبال است که توانست در عرض مدت چند سال، فروش نوکیا را که حدودا به صفر رسیده بود، باری دیگر احیا کند و به تعبیر خیلی از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری، تبدیل به فرشته نجات نوکیا شود.
برمبنای جدول بالا، حدودا می توان اظهار داشت که بیشتر برندها و شرکت های تولیدکننده موبایل بجز اپل و ال جی، سهم خودرا در بازارهای جهانی افزایش داده اند در این میان، شرکت چینی اوپو نیز بدون هیچ تغییری نسبت به مدت مشابه سال قبل، سهم خودرا در ۸.۱ درصد نگه داشته است.
عملکردهای نوکیا در یک سال قبل به وضوح نشان داده است که این شرکت خوش نام و آوازه فنلاندی می خواهد باری دیگر به روزهای درخشان و پرفروغ خود در بازار گوشیهای همراه باز گردد و در صدر لیست برترین و پرفروش ترین تولیدکنندگان گوشیهای هوشمند جای گیرد.
خیلی از تحلیلگران اعتقاد دارند که نوکیا تصمیم گرفته است به جمع پنج سازنده برتر گوشیهای هوشمند در جهان بپیوندد و بدین ترتیب خودرا از خطر ورشکستگی و خروج از میدان رقابت تنگاتنگی که میان تولیدکنندگان گوشیهای هوشمند در گرفته است، برهاند. البته این امر در حالی میسر می شود که نوکیا همچون خیلی از شرکت ها بازار هیچ کشوری را نادیده نگیرد.



You may also like