به گزارش سئو بوی مهندسی سیستم های اطلاعات مکانی، یکی از شاخه های مهندسی نقشه برداری است. این گرایش با بهره گیری از تلفیق تکنولوژی اطلاعات مکانی و فناوری اطلاعات بستر مناسب در جهت تعامل سازنده اطلاعات توصیفی و داده های مکانی را برای افراد و سازمان ها به وجود می آورد.
فرشاد احمدی، مدیر عامل یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در گفتگو با ایسنا، اظهار نمود: سامانه های اطلاعات مکانی و کاربرد سیستم های GIS در مدیریت شهری یک روش بهینه در توسعه کسب و کارها است. محصولات این شرکت هم در حوزه شهرداری ها، معابر، املاک و اماکن با استفاده از تکنولوژی وب و موبایل بیشترین کاربرد را دارد.
وی ادامه داد: بخش دیگری از فعالیت ها به کاربرد سیستم های اطلاعات مکانی در بخش های بانکی اختصاص یافته و توسعه سامانه های اطلاعات جغرافیایی با استفاده از استانداردهای جهانی متن باز (OSGEO) از دیگر فعالیت های این شرکت است.
مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با معرفی دیگر محصولات این شرکت، اظهار داشت: یکی از محصولات در زمینه مدیریت نامگذاری اماکن و معابر است که ۱۶ شهرداری از این محصول استفاده می نمایند. این محصول تمام فرایند نام گذاری اماکن و معابر شهرها را پوشش می دهد.
وی افزود: گستره فعالیت این محصول مبتنی بر نقشه شهر از مرحله درخواست توسط شهروندان و نهادها است و تمام مراحل اداری تا مرحله نصب تابلو را در چارچوب کارتابل در برمی گیرد.
احمدی اظهار نمود: سیستم مدیریت روسازی معابر (PMS) یکی دیگر از تولیدات شرکت است که شامل مکانیزه کردن گردش کار و فعالیت ها در زمینه نگهداری و مرمت آسفالت معابر از مرحله شناسایی و سنجش اتوماتیک خرابی با استفاده از دستگاه های دوربین و اپلیکیشن موبایل، ارزیابی، اولویت بندی، پیشبینی، بودجه بندی، ارجاع و مرمت خرابی را در بستر GIS و نقشه معابر انجام می دهد.
وی افزود: این سامانه در دو کلانشهر اصفهان و شیراز، نصب و قراردادهای برداشت خرابی های آسفالت منعقد شده است. با استفاده از این سامانه و سیستم برداشت مکانیزه در مدت زمان مناسب با هزینه کم تمام خرابی های آسفالت معابر شهر برداشته و به صورت آنلاین این مراحل وارد سیستم می شوند و مورد ارزیابی قرار می گیرند و با اولویت بندی و بودجه بندی برای اجرا به شهرداری ها داده می شوند.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان اضافه کرد: استفاده از سامانه PMS در شهرداری ها سبب کاهش هزینه های سالانه نگهداری و مرمت و افزایش طول عمر آسفالت معابر می شود.
احمدی تصریح کرد: Web-GIS محصول دیگر با کاربرد عمومی برای نگهداری و مدیریت اطلاعات مکانی مورد نیاز سازمان ها است.
وی درمورد تولید محصول جدید، خاطرنشان کرد: تولید سامانه GeoBI با همکاری یکی از بانکهای مهم کشور در زمینه سیستم اطلاعات مکانی هوشمند بانک آغاز و نسخه اول آن به راه افتاده است. نسخه کامل این سامانه تا ابتدای سال آینده به سیستم بانکی کشور عرضه می شود.



You may also like