به گزارش سئو بوی رگولاتوری آمریکا به شرکت های مخابراتی و اپراتورهای این کشور امکان داد تا تماسهای ناخواسته تبلیغاتی را بدون کسب اجازه از مشترکان خود بلوکه کنند تا امنیت و حریم شخصی آنها حفظ شود.
به گزارش سئو بوی به نقل از یاهونیوز، کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا با این تصمیم به شرکت های مخابراتی و اپراتورهای تلفن همراه امکان می دهد تا لیستی از شماره های تبلیغاتی مزاحم را ثبت کنند و مانع از تماسهای مکرر و خودکار این شماره ها با مشتریان برای پخش پیام های تبلیغاتی شوند. همینطور انتظار می رود با این تصمیم جدید شرکت های مخابراتی و اپراتورها به طراحی و عرضه نرم افزارهای مجانی جدیدی ترغیب شوند که بدون احتیاج به دخالت آنها بلوکه کردن این شماره های تبلیغاتی ناخواسته را ممکن کند. البته کاربران در صورت تمایل به دریافت این تماس ها می توانند خواهان عدم بلوکه شدن آنها شوند. در سال های اخیر رقابت برای مقابله با ابزار رباتیک برقراری تماسهای تلفنی ناخواسته در آمریکا به یک بازی موش و گربه تبدیل گشته و در حالیکه شرکت های فناوری هر روز تلاش می کنند نرم افزار جدیدی را برای بلوکه کردن تماسهای مذکور عرضه کنند، در مقابل سوءاستفاده کنندگان از این ابزار هم روش های تازه ای را برای دور زدن نرم افزارهای بلوکه کننده به کار می گیرند. تصویب قانون مورد اشاره توسط کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا موفقیت بزرگی برای مشتریان و خیلی از نهادهای دولتی و عمومی هم به حساب می آید. چونکه در بعضی مواقع برقراری تماسهای تبلیغاتی هدفمند و ناخواسته سبب کاهش تمرکز و حواس پرتی کارمندان می شود. در یکی از این موارد برقراری ۶۶۰۰ تماس مزاحم ناخواسته طی مدت ۹۰ روز با بیمارستانی در فلوریدا سبب اتلاف وقت ۶۵ ساعته کارکنان این بیمارستان شد.

You may also like