سئو بوی: به عقیده تحلیلگران، تحریم های جدید تجاری مقابل هواوی به نفع دو شرکت رقیب یعنی سامسونگ و اپل تمام خواهد شد و آنها فرصت بیشتری برای افزایش میزان فروش و سودآوری خواهند داشت.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، مینگ چی کو، تحلیلگر ارشد مؤسسه تحقیقاتی TF روز شنبه در یادداشتی خاطرنشان کرده است که تحریم های جدید آمریکا مقابل هواوی و اعمال محدودیت های تجاری گسترده برای همکاری با این غول تکنولوژی چینی فرصت بسیار عالی و مناسبی برای سامسونگ و اپل به حساب می آید تا میزان فروش و عرضه محصولات خودرا به میزان قابل توجهی بالا برند و سهم خودرا در بازارهای جهانی بالا ببرند.
طبق آخرین آمار و گزارش های انتشار یافته، سامسونگ عنوان اولین و پرفروش ترین شرکت تولید و عرضه کننده گوشیهای هوشمند را در جهان به خود اختصاص داده و اپل نیز با اختلاف کمی از هواوی در چند سال اخیر، در جایگاه سوم این لیست پس از این شرکت چینی قرار گرفته است.
طبق گزارش CNBC، حالا بنظر می رسد با تشدید تنش های سیاسی و جنگ تجاری چین و آمریکا، وضعیت هواوی رو به وخامت بیشتری برود که به عقیده خیلی از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری، همین مساله نقطه قوتی برای رقبای دیرینه و سرسخت هواوی یعنی سامسونگ و اپل خواهد بود. به عبارتی دیگر، یکی از بزرگترین و موفق ترین رقبای آنها در عرصه فروش و عرضه موبایل تحت تأثیر اعمال تحریم های جدید واشنگتن از بازارهای جهانی تقریباً حذف گردیده است و مشخص نیست وضعیت آن نیز تا چه زمانی ادامه پیدا داشته باشد، بدین سبب بهترین فرصت برای شرکت آمریکایی اپل و کره ای سامسونگ است تا با ارائه هرچه بیشتر گوشیهای هوشمند به افزایش سهم خود در بازارهای جهانی بپردازند تا ریزش عرضه موبایل در ماه های جاری را در جهان جبران کرده و بدین ترتیب سودآوری آنها افزایش یابد.
هواوی که برمبنای آخرین آمارهای انتشار یافته، دومین شرکت تولیدکننده و عرضه کننده موبایل در جهان به شمار می رفت، حالا در طول یک سال قبل بویژه اخیراً، از طرف دولت ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده و کشورهای هم پیمانش به بهتان جاسوسی از کاربران، نقض حریم خصوصی و همکاری با دولت چین تحت فشارهای سیاسی و تجاری مختلفی قرار گرفته است و با اینکه بارها تمامی اتهامات وارده را رد و تکذیب کرده، نتوانسته جلوی بدبینی کاخ سفید و بعضی از متحدانش را بگیرد.
خیلی از تحلیلگران و کارشناسان فعال در حوزه فناوری اعتقاد دارند که با اتمام جنگ تجاری میان چین و آمریکا، هواوی نیز از وضعیت خطر ورشکستگی و زیان دهی خارج می شود و همه چیز به حالت قبلی بازمی گردد این در حالیست که برخی دیگر از آنها معتقدند که هواوی در هر صورت قربانی جنگ تجاری چین و آمریکا خواهد بود و حتی در صورت خاتمه یافتن تنش های سیاسی و لغو محدویت های تجاری، هیچ گاه قادر نخواهد بود به دوران درخشش و شکوفایی خود یعنی دومین شرکت تولید و عرضه کننده موبایل در جهان بازگردد.
تقریباً دو هفته پیش بود که دولت ترامپ لیست جدیدی از شرکت های ممنوعه برای تجارت و ایالات متحده را اعلام و منتشر نمود که در آن نام شرکت چینی هوآوی بعنوان بزرگ ترین توسعه دهنده تجهیزات مخابراتی و عرضه کننده گوشیهای هوشمند در جهان نیز به چشم می خورد.
مشکلات و کشمکش های دولت آمریکا با هواوی از جنجال برانگیزترین و خبرسازترین اتفاقات سال ۲۰۱۸ میلادی بود که بنظر می رسد به این زودی تمام نخواهد شد.




منبع:

You may also like