به گزارش سئو بوی به نظر می آید که مجرمان سایبری هم به سمت و سوی باج گیری از جانب ارزهای دیجیتال روی آورده اند و برای احیای فایل های کدگذاری شده کامپیوتر کاربران، تقاضای بیت کوین می کنند.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، شاید تا همین سال قبل خیلی از مجرمان سایبری و هکرها پس از نفوذ و حمله به کامپیوتر کاربران، به ازای بازیابی و احیای اطلاعات کدگذاری شده آنها پول درخواست می کردند اما حالا به نظر می آید که پیشرفت تکنولوژی بر نحوه اخاذی و باج گیری آنها هم تأثیر گذاشته است و آنها درخواست بیت کوین می کنند.
حالا اخیرا اخبار و گزارش های جدیدی در وب سایت زد دی نت انتشار یافته است که نشان داده است مجرمان اینترنتی و سایبری پس از حملات باج افزاری و نفوذ به سیستم کامپیوتر آنها به ازای بازیافت اطلاعات از آنها ارز دیجیتال رمزنگاری شده همچون بیت کوین درخواست کرده اند.
همان گونه که می دانیم، ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده که از مهم ترین و مشهورترین آنها می توان به بیت کوین اشاره نمود، در سال های اخیر از محبوبیت و استقبال بی نظیری از جانب کاربران روبرو شده است که قابلیت های متفاوتی با پرداخت های معمول بین بانکی دارد. یکی از این توانایی ها که سبب شده است محبوبیت آن در بین مجرمان اینترنتی بیشتر شود، عدم ردیابی و پیگیری توسط نهادهای مسئول و مراجع قضائی است و کشورهای بسیاری هم در جهان به همین سبب مخالف توسعه بیت کوین و ارز رمزهای مشابه بوده و قوانین متعددی هم برای پیشگیری از فعالیت و وضع محدودیت بر پرداخت های این چنینی بوجود آورده اند تا جلوی پول شویی، فرار مالیاتی، قاچاق دارو، تسلیحات و تجهیزات تروریستی و کلاهبرداری های اینترنتی را در جهان بگیرند.
به صورت معمول مجرمان سایبری پس از آنکه به سیستم های کامپیوتری کاربران و قربانیان نفوذ پیدا کنند، اطلاعات شخصی و فایل های آنها را کدگذاری می کنند تا آنها نتوانند به اطلاعات خود دسترسی یافته و از آن استفاده کنند و با ارسال پیامی هشدارآمیز به ازای بازیابی و احیای فایل های کدگذاری شده از آنها پول های هنگفتی دریافت می کنند.



You may also like