به گزارش سئو بوی رئیس سازمان نظام صنفی کامپیوتری کشور اظهار داشت: حوزه ICT در اوج بحران های اقتصادی کشور از رشد قابل قبول و جهش برخوردار بوده و توانسته است فرصت اشتغال و رونق اقتصادی را فراهم آورد.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، محمدباقر اثنی عشری در مراسم اختتامیه نهمین نمایشگاه الکامپ در اردبیل اظهار نمود: سازمان نظام کامپیوتری کشور در ۳۰ استان تشکیل شد، به صورتی که الان ۱۵ هزار نفر عضو این سازمان بوده که عمده آنها فعالان بخش خصوصی در حوزه IT هستند.
وی با بیان این که در حوزه ICT به رغم شرایط اقتصادی متفاوت کشور روند روبه رشدی را شاهدیم، تصریح کرد: ما در ۴۰ سال اخیر با پنج بحران اقتصادی روبرو بودیم اما در چهار دوره گذشته این بحران، با وجود رکود تورمی در جامعه، ICT توانسته است ۱۷ درصد رشد کند.
رئیس سازمان نظام صنفی کامپیوتری کشور بیان کرد: در شرایط کنونی هم به رغم تنگناهای اقتصادی در جامعه، این حوزه روبه جلو حرکت کرده است که ما نمونه این بالندگی را در نمایشگاه نهم الکامپ در اردبیل شاهد و ناظر هستیم.
اثنی عشری اضافه کرد: ما پیش بینی می نماییم تا افق ۱۴۰۴، سهم IT را در بازار دو برابر نماییم که در این زمینه باید از تشکیل شرکت ها و فروشگاه های زنجیره ای در حوزه IT حمایتی جدی داشته باشیم.
وی اظهار داشت: در نشستی که رئیس جمهور کشورمان با مسئولان وزارت فناوری اطلاعات داشتند، شعار پیش به سمت ایران دیجیتالی عنوان شد که همه متعهد به اجرایی شدن این شعار شوند.
رئیس سازمان نظام صنفی کامپیوتری کشور خاطرنشان کرد: در این جلسه، روی موضوعات مختلف بخصوص فیلترینگ و لزوم حرکت به سمت نظام نوین الکترونیکی و دیجیتالی صحبت شد و همه اذعان کردند که ما راهی جز نیل به این سمت نداریم.
اثنی عشری به سفر وزیر ICT عراق به کشورمان و نشست با اعضای نظام صنفی کامپیوتری ایران اشاره و اذعان کرد: ما در این جلسه، روی چهار تا پنج مبحث همچون کارت های الکترونیکی، کسب وکارها در این حوزه، راه اندازی شرکت ها و استارت آپ ها، توانمندی کشورمان در حوزه بانکداری الکترونیکی و سلامت الکترونیکی بحث کردیم تا توافق نهایی برای همکاریهای مشترک به انجام برسد.
وی افزود: از ۳۱ حوزه ای که ما در بخش IT فعالیت داریم، قرار شد در پنج حوزه با کشور عراق همکاریهای مشترکی را داشته باشیم که در این شرایط تحریم، با تاکید بر توان داخلی بتوانیم در این زمینه به تعهدات خود عمل نماییم.
رئیس سازمان نظام صنفی کامپیوتری کشور اصلی ترین محور تحریم دشمن را متوجه حوزه IT اعلام نمود و اظهار داشت: ما برای دور زدن این تحریم ها در کنار اتکا به توان داخلی تلاش داریم از شرکت ها و گروه های استارت آپی به صورت جدی حمایت نماییم.




You may also like