به گزارش سئو بوی به قول مدیر عامل شرکت مخابرات ایران، فیبرکشی داخل منازل و سازمان ها مجانی صورت خواهد گرفت.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، نشست خبری مدیرعامل شرکت مخابرات ایران بامداد امروز برگزار گردید. سیدمجید صدری در این جلسه تصریح کرد که فیبر نوری از مهمترین اقدامات برای مخابرات است و باید به بهترین نحو به مشترکین ارائه شود.
وی درباره ی عرضه فیبر نوری به مشترکان بیان کرد: فیبر نوری منازل باید اهمیت ویژه داشته باشد. تعرفه ها و هزینه های ابتدایی همچون کابل کشی منازل و مودم سبب شده بود که مردم تمایل زیادی به این طرح نشان ندهند. بنابراین ما در طرح تانومای ویژه که تا آخر سال خواهیم داشت و اگر استقبال شود، آنرا تمدید می نماییم، تصمیم گرفتیم هرکس از هرکجای ایران درخواست فیبر نوری کند، برای کابل کشی هزینه ای دریافت نکنیم.
او افزود: برای مودم هم تلاشمان این است پیشنهادهای ویژه داشته و یا حداقل قیمت را دریافت نماییم. ما به دنبال جلب رضایت مشترک هستیم و تلاش کردیم تعرفه هایی که در حوزه فیبر قرار دادیم، با ADSL یکسان باشد. همینطور از سازمان نظام صنفی کامپیوتری خواستیم فهرست شرکت های FCP را به ما بدهد تا به کسانی که درخواست دارند، FTTH عرضه دهیم.
وی درباره تولید تغییراتی در تعرفه های مخابرات اظهار نمود: تعرفه های مخابرات چه در دیتا و چه تلفن ثابت، باید تغییراتی در جهت افزایش داشته باشد؛ البته ما تابع قانون هستیم اما کاهش تعرفه بیشتر از این در حوزه به صلاح ما نیست. ما برای افزایش تعرفه در سال آینده هم پیشنهاداتی به رگولاتوری دادیم و امیدواریم که با آن موافقت شود، چونکه با تعرفه های کنونی نمی توانیم توسعه داشته باشیم.

حذف تلفن های بدون کارکرد
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از تخلیه یک میلیون شماره تلفن ثابت که در چهار سال قبل کارکردی نداشتند، اطلاع داد.
سیدمجید صدری با اشاره به هزینه ی آبونمانی که درآمدی غیرواقعی برای مخابرات تولید می کرد، بیان کرد: ما به تلفن هایی که بیش تر از سه تا چهار سال کارکرد نداشته باشند، اخطار دادیم و توانستیم تا امروز یک میلیون شماره را تخلیه نماییم و جلوی درآمدهای غیرواقعی را بگیریم. ازطرفی هزینه ی تولید هر خط ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان است و ما این یک میلیون شماره را به مدار خود برگرداندیم که آنها را به مشترکان دیگر واگذار نماییم.
او درباره ی مبحث حذف قبوض کاغذی توضیح داد: درصد بالایی از پرداخت ها (بالغ بر ۹۹ درصد) هم اکنون به صورت غیرحضوری و کمتر از یک درصد با استفاده از قبض است. ما بیشتر از ۳۰ میلیون مشترک تلفن ثابت داریم که هنوز ۱۵ میلیون قبض صادر می گردد. برای مبالغ کمتر از ۲۰ هزار تومان هم اصلا قبضی صادر نمی گردد. طبق بررسی ها با سازمان فناوری اطلاعات، به دنبال حذف قبض هستیم، اما دیتابیس ما باید کامل باشد و طبق وظیفه باید برای مشترکانی که درخواست دارند، قبض صادر نماییم.
ادامه دارد



You may also like