به گزارش سئو بوی تازه ترین گزارش های انتشار یافته نشان داده است که بعضی از اپلیکیشن های اندرویدی بدون کسب اجازه از کاربران، اطلاعات حساب کاربری کاربران را برای فیسبوک ارسال می کردند.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، به نظر می آید که سریال رسوایی های فیسبوک تمامی دارد و هر روز از گوشه و کنار جهان گزارشی در خصوص رسوایی های اطلاعاتی و افشای حریم خصوصی کاربران این شبکه اجتماعی بزرگ منتشر می گردد و چهره این شرکت آمریکایی را بیشتر از پیش تخریب کرده و اعتماد کاربرانش را بیشتر از بین می برد.

سال ۲۰۱۸ میلادی سال خیلی سخت و دشواری برای شرکت فیسبوک به عنوان یکی از بزرگترین غول های تکنولوژی در جهان و ایالات متحده آمریکا بود چون که در اوایل سال ۲۰۱۸، بزرگترین رسوایی این شرکت در طول مدت فعالیت خود رخ داد چون که گزارش های زیادی منتشر و سپس معلوم شد که این شرکت با همکاری موسسه و شرکت مشاوره سیاسی کمبریج آنالتیکا باعث افشای اطللاعات بالغ بر ۸۷ میلیون نفر از کاربران فیسبوک شده است. بعد از رسانه ای شدن این رسوایی بزرگ، مردم و منتقدان بسیاری فیسبوک را به خیانت در امانت و همکاری با نهادهای دولتی و تحقیقاتی و همینطور نقض حریم شخصی کاربران متهم کردند.

این شبکه اجتماعی به سرعت در آماج حملات شدید کاربران بسیاری در سراسر جهان قرار گرفت، به گونه ای که تعداد کثیری از شرکتها و افراد معروف به بستن و غیرفعال کردن صفحات مجازی خود در فیسبوک اقدام نموده و استفاده از این شبکه اجتماعی را ننگی برای دنیای مجازی توصیف کرده اند.

پس از انتشار خبر رسوایی فیسبوک و نقض حریم شخصی کاربرانش، افراد مشهور و شرکت های کوچک و بزرگ بسیاری مبادرت به حذف صفحه کاربری خود در این شبکه اجتماعی کرده اند تا بدین ترتیب، اعتراض خویش را نسبت به سهل انگاری فیسبوک نشان دهند.

حالا وب سایت phonearena اخیرا اعلام نموده است که بعضی از اپلیکیشن های اندرویدی بدون کسب و دریافت اجازه از کاربران اطلاعات شخصی مربوط به حساب های کاربری شان را تحویل فیسبوک داده و برای آن ارسال می کردند.

هنوز مشخص نیست که انگیزه و برنامه این اپلیکیشن های اندرویدی برای ارسال و تحویل اطلاعات مربوط به کاربران به فیسبوک دقیقا چه بوده است اما کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که بالغ بر ۳۴ برنامه و اپلیکیشن که بعضی از انها از محبوبیت خوبی برخوردار می باشند و در فروشگاههای آنلاین اپ استور اپل و گوگل پلی استور هم موجودند، همگی با فیسبوک همکاری های نزدیکی دارند و به نظر می آید که این غول شبکه اجتماعی به منظور ارتقای سطح الگوریتم های خود برای شناسایی بهتر سلایق و علایق مخاطبانش از راههای مختلفی همچون دسترسی و نفوذ بدون اجازه به حساب های کاربری آنها در سایر شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های مختلف بهره برده و بهره گرفته است.

فیس بوک که به نظر می آید با این گزارش های جدید باری دیگر هدف تهاجم و حمله منتقدان و معترضان قرار بگیرد و به دردسرهای جدید امنیتی و اطلاعاتی جدیدی بیفتد، هنوز در این باره واکنشی نشان نداده است.




You may also like