سئو بوی: گروهی از هکرها و مجرمان سایبری موفق شدند به بیشتر از ۷۰۰ هزار وب سایت و پلتفرم استخراج ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده نفوذ یابند و بیت کوین به سرقت ببرند.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، اخیرا ماتیوس فاو به عنوان یکی از محققان و پژوهشگران فعال در شرکت امنیتی ESET دریافته و اعلام نموده که هکرها و مجرمان سایبری در هفته گذشته توانسته اند به بیشتر از ۷۰۰ هزار وب سایت و پلتفرم مخصوص استخراج ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده نفوذ پیدا کرده و پس از دسترسی به آن، بیت کوین های موجود در آنرا به سرقت ببرند.

از آنجا که این روزها تب استخراج ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده در کشورهای مختلف جهان بالا گرفته است، کاربران و هکرهای بسیاری هم از ابررایانه هایی که پردازنده و کارت گرافیک های بسیار قدرتمندی دارند، برای استخراج و ماینینگ ارزهای مجازی استفاده می نمایند و در این طریق هم درآمدهای هنگفتی را کسب می کنند.

پژوهشگران فعال در موسسه تحقیقاتی گوگل آنالتیکس هم اخیرا در گزارشی جداگانه اعلام نموده اند که هکرها با انتشار بدافزار مخصوص پلت فرم ارزهای دیجیتالی توانسته اند وب سایت های بسیاری را آلوده کنند که در نتیجه، کاربران بسیاری تحت تاثیر این بدافزار قرار گرفته و بیت کوین های خویش را از دست داده اند.

گفته می گردد این وب سایت و پلتفرم های مورد حمله هکرها از محبوبیت و استقبال مناسبی از جانب کاربران ارزهای دیجیتالی رمزپایه برخوردار بوده است، ازاین رو حملات سایبری و بدافزاری این هکرها در مقیاس گسترده ای صورت گرفته است.

طی چند سال اخیر ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده بسیاری هم چون بیت کوین، مونرو، ریپل و اتریوم از محبوبیت و استقبال بی نظیری برخوردار شده و کاربران بسیاری در جهان به دنبال استخراج و تبدیل پول های خود به ارزهای دیجیتالی هستند؛ چراکه این روزها خیلی از افراد با خرید و استخراج این ارز توانسته اند به پول زیادی دست پیدا کنند.

بیت کوین از سال ۲۰۰۹ میلادی ارائه شد و به تدریج به مشهورترین ارز دیجیتالی در سراسر جهان که ارزش بسیار بالایی پیدا کرد، تبدیل شد. گفته می گردد ارزهای دیجیتالی رمزپایه غیرقابل هک هستند و باید به صورت ناشناس و با استفاده از سخت افزارهای قدرتمندی از پلتفرم های مخصوص استخراج این نوع ارزهای مجازی، استخراج یا به اصطلاح ماینینگ شوند.




You may also like