به گزارش سئو بوی گزارش جدید از میانگین قیمتی که هکرها مایل هستند برای کنترل حسابهای آنلاین مختلف پرداخت کنند نشان داده است که اطلاعات حساب کاربری به سرقت رفته حسابهای جی میل و فیسبوک در بین قیمتی ترین اطلاعات مسروقه هستند.

به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، گزارشهای جدید نشان داده است که هکرها مایل هستند در فضای مجرمانه وب برای اطلاعات لاگین مسروقه حسابهای کاربران پول بپردازند.

طبق تحقیقات Privacy Affairs که به تحلیل فهرستهای به فروش گذاشته شده در دارک وب پرداخته است، قیمتهای متفاوتی برای انواع اطلاعات لاگین حسابهای کاربران وجود دارد.

یک حساب فیسبوک هک شده به صورت میانگین ۷۴.۵۰ دلار قیمت دارد در حالیکه یک حساب اینستاگرام هک شده ۵۵.۴۵ دلار و حساب توییتر هک شده ۴۹ دلار قیمت دارد.

یک حساب جی میل هک شده به قیمت بالاتر ۱۵۵.۷۳ دلار فروخته می شود که شاید به علت این حقیقت است که دسترسی بیشتری به زندگی طعمه هکرها و سایر حسابها فراهم می آورد.

هکرها معمولا از حسابهای ایمیل هک شده برای فریب دادن کاربران برای ارسال اطلاعات استفاده می نمایند. بر اساس گزارش اف بی آی، کلاهبرداری ایمیل در سال ۲۰۱۹ به شرکتها ۱.۷ میلیارد دلار زیان زد و تحقیقات شرکت “فایر آی” نشان داده است که ۹۱ درصد همه جرایم سایبر با یک ایمیل شروع می شود.

حسابهای سرویس انجام پرداخت که هکرها از آنها برای ارسال پول نقدی و پیشگیری از شناسایی شدن توسط ماموران قانون استفاده می نمایند، از حسابهای شبکه اجتماعی هک شده هم گرانتر هستند. هکرها جهت استفاده از حسابهای PayPal هک شده برای انتقال پول از ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار حاضرند به صورت متوسط ۳۲۰ دلار هزینه پرداخت کنند.

در این بین اطلاعات کارت اعتباری و کارتهای بدهی که به فروش گذاشته می شوند، قیمت کمتری داشته و به صورت متوسط ۱۵ تا ۳۵ دلار هستند چونکه ردگیری آنها ساده تر است.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، در این گزارش به مردم سفارش شده است کلمات عبورشان را مرتب تغییر دهند تا مانع از هک شدن حساب خود شوند.




You may also like