به گزارش سئو بوی کمیسیون رقابت اتحادیه اروپا تصمیم دارد تحقیقات کاملی درباره خرید شرکت فیت بیت توسط گوگل انجام دهد و تاثیرات آن بر قدرت رقابت گوگل در بازار تبلیغات آنلاین را بررسی کند.
به گزارش سئو بوی به نقل از تلگراف، کمیسیون رقابت اتحادیه اروپا تصمیم دارد تحقیقی کامل و جامع درباره عملیات ادغام ۲.۱ میلیارد دلاری فیت بیت در گوگل انجام دهد. این تحقیق در حقیقت ادامه ای بر بررسی های اولیه درباره این خرید است. در تحقیق جدید، کمیسیون رقابت اتحادیه اروپا بررسی می کند که آیا ادغام فیت بیت سبب می شود اطلاعات پرارزش کاربران در اختیار گوگل قرار گیرد تا به وسیله آن بر بازار تبلیغات آنلاین تسط یابد یاخیر. کمیسیون رقابت اتحادیه اروپا در یک پست وبلاگی نوشت: با عنایت به آنکه گوگل می تواند به اطلاعات کاربران فیت بیت دسترسی داشته باشد، ریسک افزایش قدرت آن در عرضه تبلیغات در موتور جستجو و صفحات وب هم بیشتر می شود. تحقیقات این کمیسیون شامل تأثیر خرید فیت بیت برحوزه خدمات درمانی دیجیتال و همینطور تاثیرات آن بر شرکت های تولید کننده گجت های پوشیدنی هم بررسی خواهد شد. ریک اوسترلو یکی از نائب مدیران ارشد گوگل در بخش سخت افزار هم در پاسخ به بیانیه کمیسیون رقابت اتحادیه اروپا نوشت: این عملیات خرید به دستگاه ها مربوط است و ربطی به اطلاعات کاربران ندارد. ما از آغاز فرآیند خرید شفاف عمل بودیم و اعلام کردیم از اطلاعات بهداشت و سلامتی فیت بیت برای تبلیغات در گوگل استفاده نمی نماییم. در این اواخر هم به ما اعلام گردید تا درباره شیوه استفاده از اطلاعات کاربران فیت بیت به کمیسیون اتحادیه اروپا تعهد حقوقی بدهیم.

You may also like