به گزارش سئو بوی خیلی از کارشناسان اعتقاد دارند که شیوع گسترده ویروس کرونا باعث تغییر و تحولات عظیمی در طراحی و توسعه گوشیهای هوشمند خواهد شد.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، سازمان بهداشت جهانی و مقامات وزارت بهداشت در کشورهای مختلف جهان از شهروندان موکداً درخواست کرده اند که در مورد شست وشوی مکرر ۱۰ ساله خود با آب و صابون و ضدعفونی تمامی سطوح محیط پیرامون خود سهل انگاری نکنند تا بدین ترتیب به قطع زنجیره انتقال و انتشار این بیماری خطرناک و مرگبار در جهان کمک کنند.
یکی از وسایلی که حدودا تمامی شهروندان در سرتاسر جهان با آن به صورت مکرر در ارتباط نزدیک هستند، گوشی موبایل است که از آن در طول روز استفاده می نمایند. تمیز و ضدعفونی کردن گوشیهای موبایل بدون شک یکی از مهمترین کارهایی است که افراد این روزها باید به منظور مقابله با انتشار ویروس کرونا انجام دهند.
کارشناسان بهداشتی و پزشکان از تمامی کاربران گوشیهای موبایل درخواست کرده اند که پس از هر بار تماس با اجسام و اشیای مختلف پیرامون محل زندگی و کار باید گوشی خویش را به غذا دعوت می کنند تا احتمال انتقال ویروس از راه آن به صفر برسد.
ضرورت و لزوم ضدعفونی کردن گوشیهای موبایل از آن جهت است که طبق تازه ترین تحقیقات صورت گرفته هر فرد به صورت متوسط حداقل روزی ۷۶ بار به گوشی خود دست می زنند و اعلان های آنرا چک میکند.
حالا طبق گزارش های انتشار یافته از جانب کارشناسان و تحلیل گران فعال در حوزه فناوری شیوع گسترده و پاندمی ویروس کرونا و بحران و چالش های به وجود آمده ناشی از آن باعث خواهد شد که در صنعت موبایل و طراحی سخت افزارهای بکار رفته در گوشیهای هوشمند تغییر و تحولات عظیمی شکل بگیرد بگونه ای که نمایشگر، سنسور اثر انگشت، لنز دوربین و سایر سطوح گوشیهای هوشمند که تقریباً از حساسیت بالایی برخوردار می باشند، از تماس مکرر با مواد ضدعفونی کننده مانند الکل و آب و صابون صدمه نبینند و کاربران را با مشکل مواجه نکنند.
در واقع آنها اعتقاد دارند که آینده صنعت موبایل به سمت و سویی پیش خواهد رفت که تمامی سطوح مختلف گوشیهای هوشمند بگونه ای طراحی می شوند تا در مقابل مواد ضدعفونی کننده تاب و توان و مقاومت بالاتری داشته باشند.
در چند ماه گذشته آمار تعمیر سخت افزاری گوشیهای هوشمند در سرتاسر جهان به دلیل تماس مستقیم الکل های قوی و مواد شوینده با نمایشگر گوشی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و کاربران موبایل را بیشتر از پیش با پرداخت هزینه های گزاف و نگرانی های ناشی از آن مواجه کرده است.



You may also like