به گزارش سئو بوی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به ادامه نیافتن توزیع بسته های مجانی اینترنت، اظهار نمود: نرخ خدمات مخابراتی بخصوص پهنای باند در چند سال گذشته تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد رشد داشته که در مقایسه با دیگر خدمات و محصولات کمتر بوده است.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، انتشار کرونا در کشور، افراد را به قرنطینه اختیاری در خانه تشویق نموده است و محمدجواد آذری جهرمی با درخواست مردم برای عرضه اینترنت مجانی موافقت نمود و از تخصیص ۱۰۰ گیگابایت اینترنت رایگان ثابت اطلاع داد که این حجم اینترنت تا روزهای ابتدایی فروردین هم تمدید گردید، اما بعد از آن دیگر از اینترنت مجانی خبری نشد که مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت علت این مورد را توضیح داد.
در این راستا به نقل از شرکت ارتباطات زیرساخت، حمید فتاحی از سرویس دهی مجانی دو وبسایت مربوط به مناجات هیئت های مذهبی در شب های قدر اطلاع داد و با اشاره به مبحث مناسک دینی و فضای مجازی و سخنان مقام معظم رهبری درباره مناجات مردم در ماه رمضان، اظهار داشت: رهبری به تازگی بر لزوم حفظ مناجات رمضانیه به صورت خانگی و از راه فضای مجازی تاکید کرده اند. خانواده ها در این روزها ناچار به خانه نشینی شده اند و عملا جمع مذهبی و مناجات در ماه مبارک رمضان مانند سابق قابل برگزاری نیست. در همین راستا وزارت ارتباطات تلاش خویش را برای برقراری ارتباط مردم با هیئت های مذهبی در ایام شیوع کرونا متمرکز کرد.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه دو سامانه ایجادشده تنها مختص شب های قدر نیست، اظهار نمود: وزارت ارتباطات قبل از ماه رمضان دو فضا را برای مخاطبان و علاقمندان هیئت های مذهبی و مناجات ایجاد کرد. در ابتدا وبسایت www.mahafel.live بوجود آمد که امکان پخش مستقیم هیات ها، با همکاری وزارت ارتباطات و بخش خصوصی فراهم گردید. بعد از مدتی وبسایت هیات آنلاین هم به بهره برداری رسید که به همین شیوه اما تخصصی تر هیات های شاخص و پر مخاطب را تحت پوشش خود قرار داد.

نرخ خدمات مخابراتی تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد رشد داشته است
وی درباره هزینه اینترنت مصرفی این دو وبسایت اظهار داشت: ترافیک به صورت یک دوم است. یعنی هزینه اینترنت نصف سایر سایت هاست اما برای شب های قدر استفاده از این دو سایت مجانی خواهد بود. بنا به دلایلی با ادامه توزیع بسته های مجانی اینترنت موافقت نشد اما با عنایت به سبد مصرفی خانوار و هزینه های پهنای باند، درمی یابیم که نرخ خدمات مخابراتی بخصوص پهنای باند در چند سال گذشته تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد رشد داشته است که در مقایسه با دیگر خدمات و محصولات کمتر بوده است.
فتاحی در پاسخ به این سؤال که برای افزایش کیفیت و سرعت اینترنت در شب های قدر چه تدابیری در نظر گرفته شده، اظهار داشت: هم اکنون نسبت به استفاده از این وبسایت ها و دیگر تولیداتی که در کشور عرضه می شود و ما آنرا بعنوان محتوای شبکه ملی اطلاعات می شناسیم، رشد قابل توجهی در چند سال گذشته بوجود آمده و عملا مشکل سرعت یا افت کیفیت اینترنت وجود ندارد. امکان دارد در بعضی از نیازمندی ها در بستر اینترنت مشکلاتی ایجاد شود که عموما به علت افزایش غیرقابل پیشبینی مصرف در زمان شیوع کرونا بوده است.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در انتها تصریح کرد: در این دو وبسایت ۱۰ مورد از هیئت های منتخب کشور در شهرهای مختلف زنجان، مشهد، قم نمایش داده می شود و این امکان وجود دارد که هر یک از مخاطبان با پیامک مجانی هیئت مورد نظر خویش را به دیگران معرفی کنند.



You may also like