سئو بوی: یکی از مقامات پلیس فدرال آمریکا از ۴ برابر شدن جرایم سایبری در بحبوحه شیوع گسترده ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان آگاهی داد.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، اوگورتز، بعنوان یکی از مقامات ارشد و کارشناسان پلیس فدرال آمریکا (FBI) اخیرا در مصاحبه و گفتگوی با گزارشگر سایت زد دی نت، خاطرنشان کرده است: تا پیش از شیوع گسترده ویروس خطرناک و مرگبار گرانا ما تقریباً یک هزار نامه شکایت در روز درباب حملات سایبری دریافت می کردیم اما حالا با شیوع گسترده ویروس خطرناک و مرگبار کرونا در کشورهای مختلف همچون ایالات متحده این آمار به ۳ هزار الی ۴ هزار نامه شکایت از طرف کاربران و شرکت های مختلف در روز افزایش یافته است.
ایشان سپس اظهارات خود اشاره کرد: پلیس فدرال آمریکا که مسئولیت نظارت بر مسائل امنیتی و اطلاعاتی بر عهده دارد، از تمامی حملات سایبری که از طرف کشورهای خارجی انجام و هدایت می شود باخبر بوده و در تلاش است با همکاری پژوهشگران و کارشناسان امنیت سایبری خیلی از این حملات را که به قصد بخش سلامت و بهداشت ایالات متحده آمریکا این صورت می گیرد، شناسایی کرده و در حتی الامکان، از دسترسی آنها به اطلاعات محرمانه بیمارستان ها و وزارت بهداشت در این کشور جلوگیری به عمل بیاورد.
پیش تر نیز خیلی از کارشناسان امنیتی همچون پژوهشگران فعال در موسسه سوفولب (SophosLabs) درباب پیش بینی بدافزارها در سال ۲۰۱۸ برآورد کرده و آگهی داده بودند که خطرات و تهدیداتی که حملات سایبری برای موسسات، شرکت ها، بانک ها و کاربران عادی ایجاد می کردند، نه فقط در سال های آتی کمتر نخواهد شد، بلکه رکورد سالهای گذشته را نیز خواهد زد و هرساله وضعیت وخیم تر و بدتری را ایجاد خواهدنمود.
در چند سال قبل باج افزار، بدافزار و ویروس های کامپیوتری بسیاری در سراسر جهان، اطلاعات محرمانه، خصوصی و مالی میلیون ها نفر را به سرقت بردند و میلیاردها دلار به شرکت های مربوطه و دولت ها خسارت وارد کرده اند. حمله سایبری توسط بدافزار واناکرای (WannaCry) بطور قطع یکی از مهلک ترین حملاتی است که در طول سال های اخیر صورت گرفته است و میلیاردها خسارت برای دولت و شرکت های مختلف کشورهای جهان برجای گذاشته است.
همانطور که در اخبار گذشته اشاره شده است، سالانه شرکت ها و سازمان های دولتی و خصوصی بزرگی در سراسر جهان متحمل خسارات و لطمه های جبران ناپذیری می شوند که همچون مهم ترین آنها می توان به حمله سایبری به شرکت مالی اکوئیفاکس در آمریکا، سازمان بهداشت و سلامت در انگلستان، وزارت های دفاع و امور خارجه خیلی از کشورها و شرکت سابرسی دیلویت (Deloitte) در آمریکا اشاره نمود.




منبع:

You may also like