به گزارش سئو بوی طبق اعلام وزیر ارتباطات، امروز عملیات اجرایی ارتقای اینترنت خانگی از ADSL به VDSL در استان تهران و قم شروع شد.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی امروز با انتشار پستی در صفحه توییتر خود اعلام نمود: سرعت اینترنت خانگی، را حداقل ۴ برابر می نماییم. امروز عملیات اجرایی ارتقای اینترنت خانگی از ADSL به VDSL در استان تهران و قم شروع شد.
به قول وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در هفته ی آینده، سایت ثبت نام آغار بکار خواهد نمود. اولویت توسعه با مناطقی است که سرعت نسل۴ موبایل در آنها از متوسط کشوری پایین تر است.
اما پیش از این و به علت پیشگیری از شیوع کرونا اغلب افراد در خانه مانده اند و از ابزارهای فناوری اطلاعات استفاده می نمایند. امکانات یادگیری از راه دور برای مدارس و دانشگاه ها فراهم گردید، بعضی از شرکت ها هم امکان دورکاری را برای کارمندان خود فراهم نموده اند و البته خیلی از افراد برای گذراندن این اوقات، به تماشای فیلم ها و سریال ها روی آوردند.
اما حضور افراد در منازل و افزایش ۴۰ درصدی استفاده مصرف دیتای کشور، باعث کاهش کیفیت شده بود که اعلام شد اپراتورها به علت افزایش استفاده تعداد کاربران برای عرضه سرویس هم در لایه ی شبکه هم در لایه ی فرکانس آماده نبودند و بنابراین شرکت ارتباطات زیرساخت ظرفیت شبکه ارتباطی اپراتورها را افزایش داد.
بعد از آن وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه شخصی اش در توییتر نوشت: عرضه اینترنت مجانی درخواستی است که خیلی از شما از وزارت ارتباطات داشته اید. امروز( هفدهم اسفندماه) از عرضه کنندگان خدمات اینترنت ثابت درخواست کردیم از فردا تا آخر سال جاری، برای همه کاربران خود به صورت مجانی یک بسته ۱۰۰ گیگابایتی فعال کنند.
پیش از این هم زمانی که اعلام گردید مراکز آموزشی تعطیل هستند، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از صحبت با مدیران تلویزیون های اینترنتی اطلاع داد به جهت اینکه پخش مخصوص به کودکان و در بعضی از آنها تمامی فیلم ها و سریال ها مجانی شود و البته با تمدید این تعطیلی او اظهار نمود: تلویزیون های اینترنتی، عرضه خدمات مجانی خویش را تا آخر سال ادامه خواهند داد. ترافیک مصرفی این تلوزیون ها نیم بها محاسبه می گردد.
وی درباره فراهم بودن امکان یادگیری از راه دور هم گفته بود که با عنایت به احتمال تعطیلی مدارس و دانشگاه ها تا آخر سال، برای همکاری با وزارت علوم و آموزش و پرورش، امکانات ویژه ای جهت آموزش مجازی و از راه دور فراهم کردیم تا میلیون ها دانش آموز و دانشجو ضمن حفظ سلامت خود، از تحصیل علم هم جا نمانند.
بنا بر اعلام، آنچه در چارچوب ۱۰۰ گیگ اینترنت مجانی پیش از سال جدید اعلام شد، در حیطه اختیارات وزیر ارتباطات بود که با هماهنگی و مشارکت اپراتورهای اینترنت ثابت در اختیار مردم قرار گرفته بود. بعد از آن، تمدید مهلت استفاده بسته ۱۰۰ گیگابایت اینترنت مجانی خانگی تا هفته اول فروردین ۹۹ در بعضی شرکتها انجام شد. اما این مهلت از شب ۷ فروردین ۹۹ به پایان رسید و توسط وزیر ارتباطات اعلام گردید که کمیته اقتصادی ستاد ملی مقابله با کرونا با درخواست وزارت ارتباطات برای تمدید این بسته ها موافقت نکرده است.



You may also like