سئو بوی ساخت یک میلیون ترمینال برای ارائه اینترنت پرسرعت جهانی
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، شرکت اسپیس ایکس هفته گذشته موفق به پرتاب ۶۰ ماهواره استارلینک توسط موشک “فالکون ۹” و از پایگاه فضایی “کندی” ناسا به فضا شد.
ماهواره های “استارلینک” قسمتی از برنامه “اسپیس ایکس” برای سرویس جدید و پرسرعت اینترنت هستند. این طرح در اوایل سال ۲۰۱۵ با درخواست “ایلان ماسک”، مدیرعامل این شرکت از کمیته ارتباطات فدرال در خصوص اجازه آزمایش ایده خود برای تأسیس یک پهنای باند جهانی شروع شد. وی در سال ۲۰۱۷ برنامه استارلینک را بعنوان یک سیستم پهنای باند ارزان قیمت که می تواند دسترسی به اینترنت را در سراسر جهان فراهم آورد، به ثبت رساند.
“ایلان ماسک”، بنیانگذار شرکت “اسپیس ایکس” می خواهد حداقل ۴۰۰ ماهواره را در مدار زمین قرار دهد تا بتواند پوشش اینترنت جهانی را ایجاد کند و برای پوشش متوسط جهانی باید حداقل ۸۰۰ ماهواره به فضا بفرستد. بگفته “اسپیس ایکس”، صورت فلکی متشکل از ماهواره های استارلینک می تواند در آینده بطور شایان توجهی رشد کند و به تعداد ۱۲ هزار ماهواره برسد.
این شرکت با ساخت یک میلیون ترمینال در زمین میتواند اینترنت پرسرعت را برای افراد تمام جهان ارائه نماید. این ترمینالها قادر به دریافت سیگنال از فضا و انتقال آنها به کاربران روی زمین خواهند بود. شرکت اسپیس ایکس می خواهد تا آخر سال ۲۰۲۰ حدود ۱۵۰۰ ماهواره را به مدار زمین ارسال نماید.




منبع:

You may also like