به گزارش سئو بوی فروش گوشیهای هوشمند در بازار چین در فوریه ۲۰۲۰ با یک کاهش چشم گیر ۴۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو شده است.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، به نظر می آید که دومین ماه از سالجاری میلادی روند کاهشی فروش بازار محصولات مختلف همچون گوشیهای هوشمند همچنان ادامه داشته و رکود بی سابقه ای را به نام خود به ثبت رسانده است.
بر مبنای آمارهای انتشار یافته در وبسایت gsmarena، خیلی از تولید کنندگان موبایل همچون اپل، هواوی و شیائومی شاهد کاهش قابل توجهی در میزان فروش گوشیهای هوشمند خود در فوریه ۲۰۲۰ بوده اند بگونه ای که بعنوان مثال شرکت آمریکایی اپل تنها ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی هوشمند در بازار چین در این بازه زمانی به فروش رسانده است این در حالیست که فروش آن در فوریه ۲۰۱۹ مبلادی، ۱.۲۷ میلیون دستگاه بوده است. به عبارتی دیگر، میزان فروش گوشیهای اپل در این بازار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۰ درصد کاهش یافته است.
هم چنین در صورت مقایسه با ماه گذشته یعنی ژانویه ۲۰۲۰ هم این وضعیت وخیم همچنان مشهود است چون که فروش گوشیهای آیفون در چین بالغ بر ۲ میلیون دستگاه گزارش و اعلام شده بود.
بر مبنای گزارشی که آکادمی ارتباطات و فناوری چین عرضه کرده است، با عنایت به تعطیلی و بسته شدن خیلی از کارخانه ها و دفاتر شرکت های تکنولوژی در چین تحت تأثیر شیوع گسترده ویروس کرونا، فروش تولیدکنندگان برتر چینی همچون هواوی، شیائومی و اوپو هم از ۱۲.۷۲ میلیون دستگاه در فوریه سال قبل به ۵.۸۵ میلیون دستگاه در فوریه سالجاری میلادی رسیده است.
همینطور موسسات تحقیقاتی هم چون IDC و کانالیس برآورد و اعلام نموده اند که انتظار می رود فروش و عرضه گوشیهای هوشمند در بازارهای جهانی تحت تأثیر کاهش عرضه و تقاضا که به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا به وجود آمده است، در سه ماهه نخست سالجاری میلادی ۴۰ درصد کاهش پیدا کند.



You may also like