به گزارش سئو بوی گوگل طی پروژه جدیدی موفق شده از مناطقی که حدود ۹۸ درصد جمعیت زمین در آنجا ساکن هستند، تصویربرداری کند.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا و به نقل از سی نت، گوگل تلاش دارد تا با استفاده از تصاویر، محصولات حوزه نقشه برداری خویش را به صورت آموزنده تر و همه جانبه تری عرضه نماید و این امکان را برای کاربران خود فراهم آورد تا نگاه عمیق تری به روند تهیه نقشه داشته باشند.
این غول فناوری اعلام نمود که بیشتر از ۱۰ میلیون مایل نقشه را طی پروژه “استریت ویو” (Street View) تهیه کرده است که می توان گفت حدودا معادل ۴۰۰ بار گردش به دور زمین است.
همچنین گوگل اعلام نمود که سرویس “گوگل ارث” (Google Earth)، به میزان ۳۶ میلیون مایل مربع تصویر ماهواره ای با کیفیت HD فراهم نموده است که کاربران می توانند آنها را بعد از جستجو مشاهده کنند. این تصاویر، مناطقی را پوشش می دهند که ۹۸ درصد از همه جمعیت زمین در آنجا زندگی می کنند.
این نخستین باری است که گوگل، آماری در ارتباط با دامنه پوشش سرویس Maps خود عرضه می دهد که هم اکنون یکی از مشهورترین محصولات گوگل است.
این غول فناوری علاوه بر این موارد، درباره روش هایی که جهت ثبت تصاویر بیشتر برای نقشه به کار می روند، صحبت کرده است. خودرو های پروژه استریت ویو که به دوربین هایی مجهز هستند، می توانند هنگام رانندگی، تصاویری را از زوایای گوناگون ثبت کنند. گوگل برای نقشه برداری از مناطقی مانند نواحی حفاظت شده طبیعی یا نواحی دورافتاده بدون جاده که امکان حرکت خودرو در آنها وجود ندارد، افرادی را با کوله پشتی های معروف به “استریت ویو ترکر” (Street View Trekker) اعزام می کند.
علاوه بر این موارد، گوگل توضیح داد که برای اتصال چند تصویر به یکدیگر، از روشی معروف به “تصویرسنجی” یا “فتوگرامتری” (photogrammetry) استفاده می نماید. این شرکت، همین روش را برای پروژه های حوزه واقعیت مجازی مانند تور مجازی بازدید از کاخ ورسای با کمک هدست های “اچ تی سی وایو” (HTC Vive) و “اوکلوس ریفت” (Oculus Rift) به کار می گیرد.



You may also like