به گزارش سئو بوی به نظر می آید که قابلیت های جدیدی به پلتفرم اپلیکیشن پیام رسان واتس اپ اضافه خواهد شد.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، واتس اپ که یکی از محبوب ترین و بزرگترین اپلیکیشن های پیام رسان در جهان به حساب می آید، اخیرا اعلام نموده است که نسخه بتا و آزمایشی آن دستخوش تغییر و تحولات جدید و میزبان قابلیت های کاربردی جدیدی خواهد شد تا کاربران بتوانند بدین وسیله بر روی هر دو پلتفرم اندروید و iOS از آنها بهره مند شوند.
واتس اپ در نسخه جدید و آزمایشی خود می خواهد قابلیت های جدیدی را اضافه کند که همچون مهم ترین آنها می توان به حالت تاریک (Dark Mode)، پیام های با قابلیت خود تخریبی (Self-destructing messages)، صفحه نمایش محتوی لوگوی واتس اپ معروف به Splash Screen، قابلیت مخفی سازی عدم مشاهده وضعیت کاربران (Hide Muted Status) اشاره نمود.
جدیدترین آپدیت واتس اپ نشان داده است که قابلیت های جدید و موردنظر کاربران که مدتها در انتظار آن بودند، در نسخه بتا و آزمایشی که در فروشگاه های آنلاین و اینترنتی گوگل پلی استور و اپ استور اپل قرار گرفته است، وجود خواهند داشت و بزودی پس از انتشار نسخه اصلی و رسمی واتس اپ، در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.
در زیر بعضی از مهم ترین قابلیت های اضافه شده به نسخه بتای واتس اپ تشریح داده شده است:
حالت تاریک (Dark Mode)
با عنایت به آنکه در چند ماه اخیر شاهد عرضه حالت تاریک و شبانه برای سرویس و نرم افزارهای اندرویدی نظیر یوتیوب و اندروید مسیجز بودیم، حالا به نظر می آید که اپلیکیشن پیام رسان واتس اپ هم می خواهد بزودی کاربران خویش را از این توانایی برخوردار کند. همانطور که از آن این تم برای آن دسته از افرادی که با حالت خودکار و معمول شبکه های اجتماعی که پس زمینه سفید و روشنی دارد، مشکل دارند و جزو آن دسته از کاربرانی اند که بیش تر هنگام شب و تاریکی محیط از اینترنت و گوشیهای هوشمند استفاده می نمایند، بسیار کاربردی خواهد بود و چشمان آنها را کمتر اذیت خواهد نمود.
پیام های خود تخریبی (self-destructing messages)
ارسال پیام های با قابلیت خود تخریبی یکی از جدیدترین قابلیت و امکاناتی است که به بعضی از اپلیکیشن های پیام رسان همچون تلگرام، اینستاگرام و اسنپ چت اضافه شده اند. کاربران در صورتیکه می خواهند پیامی را به صورت ایمن برای یکی از مخاطبان خود ارسال کرده و یا تمایل داشته باشند که پیام شان تنها برای مدت زمان کوتاهی برای مخاطب قابل مشاهده و خواندن باشد و بعد از آن به صورت خودکار از بین برود، قادر خواهند بود از این امکان جدید بهره بگیرند.


اپلیکیشن پیام رسان واتس اپ هم از قابلیت Encryption End- to End یا رمزنگاری پیشرفته پشتیبانی می کند و از پروتکل های پیشرفته ای برای حفظ حریم شخصی کاربرانش برخوردار می باشد. این اپلیکیشن که برای تمامی سیستم های عامل اندروید، iOS و ویندوز قابل استفاده می باشد، در سال ۲۰۱۶ میلادی لقب پرکاربردترین پیام رسان جهان را گرفت. واتس اپ از آن جهت ضریب امنیت سایبری بالایی دارد که مکالمات و اطلاعات مبادله شده میان کاربران و مخاطبان به صورت کامل محافظت شده بوده و مکالمات، اطلاعات شخصی و خصوصی آنها از جانب نهادهای دیگر قابل رصد و ردگیری نخواهد بود.
شرکت فیسبوک با در اختیار گرفتن و تصاحب شرکت واتس اپ در سال ۲۰۱۴، ۱۹ میلیارد دلار به دست آورد و از آن زمان تابحال هم با معرفی و افزودن قابلیت های جدید بدنبال جذب و حفظ طرفداران این پیام رسان بوده است. طبق تازه ترین آمار انتشار یافته، پیام رسان واتس اپ الان میزبان حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه است.



You may also like