به گزارش سئو بوی یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با تاکید بر ضرورت نظارت بیشتر برای مقابله با ورود کالاهای چمدانی در روزهای اربعین حسینی(ع) اظهار داشت که سوءاستفاده از مسافران کربلا برای ورود گوشی همراه قاچاق به داخل کشور مسئله ای است که مسؤلان باید نسبت به آن آگاه باشند.
بهمن طاهرخانی در گفتگو با ایسنا با اخطار درمورد افزایش واردات چمدانی تلفن های همراه در روزهای اربعین حسینی(ع)، اظهار داشت: بعضی از واردکنندگان موبایل به شگرد جدیدی برای واردات غیرقانونی تلفن همراه و دور زدن هزینه های گمرکی روی آورده اند، این دسته از افراد زائرین را هدف قرار داده و در ظاهر با اعطای سیمکارت مجانی به آنها مدارک شان را تحویل گرفته و مبادرت به ثبت گوشی قاچاق می کنند.
وی با تاکید بر ضرورت نظارت بیشتر برای مقابله با ورود کالاهای چمدانی در روزهای اربعین حسینی(ع)، افزود: سودجویان با گرفتن اطلاعات مسافران واقعی به اسم آنها تلفن همراه وارد می‎کنند، اتفاقی که در بعضی موارد بدون اطلاع زائرین و در بعضی دیگر هم با رضایت آنها انجام می شود. حال اینکه واردات محصولات مختلف به کشور خارج از مسیر و روند قانونی نه تنها برای اقتصاد فایده و نتیجه ای ندارد که تبعات بسیاری را برای کشور به دنبال خواهد داشت.
به قول طاهرخانی باید سازوکار واردات محصولاتی مانند تلفن همراه تغییر کند تا افراد نتوانند از روش های مختلف غیرقانونی مبادرت به واردات کنند بنابراین ایجاد سامانه واحد جدیدی برای نظارت بر روند واردات ضروری می باشد.
وی با اشاره به اینکه «واردات چمدانی و غیرقانونی تلفن همراه و سایر کالاها بازار کشور را آشفته می کند»، اظهار داشت: امروز واردکنندگان رسمی و قانونی تلفن همراه برای وارد کردن محصولات به داخل کشور عوارض، مالیات و حقوق گمرکی پرداخت می کنند که واردکنندگان غیرقانونی چنین هزینه هایی را پرداخت نکرده و از قِبَل آن سود هنگفتی بدست می آورند.
این نماینده مجلس واردات چمدانی تلفن همراه را به صورت سازمان یافته و شبکه ای برای اقتصاد کشور خطرناک دانست و با تاکید بر ضرورت برخورد جدی دستگاه های نظارتی با این مسئله اظهار داشت: در شرایط کنونی واردات تلفن همراه چارچوب دقیق قانونی ندارد و بنابراین افراد سودجو از روزنه های قانونی برای واردات چمدانی تلفن همراه بعنوان اقدام غیرقانونی استفاده می نمایند.



You may also like