به گزارش سئو بوی به نظر می آید که ترامپ می خواهد با رئیس جمهور فنلاند در مورد راهکارهای مقابله با شرکت هواوی برای برقراری شبکه ۵G مذاکره و گفتگو کند.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، وقتی دولت ترامپ، ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا تحت تاثیر اتهامات مختلفی همچون جاسوسی و شنود مکالمات شهروندان و مقامات آمریکایی و همینطور همکاری و تحویل اطلاعات به دولت چین، فعالیت شرکت چینی هواوی را در این کشور ممنوع اعلام نمود و از تمامی کشورهای هم پیمانش همچون کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن، بریتانیا و بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی خواست که باعث منع فعالیت این اپراتور مخابراتی و غول تکنولوژی چینی شوند، خیلی از کشورهای اروپایی از انعقاد قرارداد همکاری با هواوی برای توسعه و راه اندازی شبکه ۵G منصرف شدند و یا آنرا به تعویق انداختند.
حالا طبق گزارش رویترز، بنظر می رسد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا می خواهد که در این خصوص با همتای فنلاندی خود، مذاکره و گفتگو کند تا کشورهای جهان نیازی به هواوی برای توسعه و برقراری شبکه ۵G نداشته باشند و به جای آن با شرکت های مخابراتی معروف و برتر فنلاندی همچون نوکیا در این زمینه قرارداد همکاری امضا کنند.
فنلاند بعنوان میزبان نوکیا، یکی از بزرگترین و خوش آوازه ترین اپراتورهای مخابراتی در جهان، تابحال تلاش های زیادی برای توسعه شبکه های مخابراتی و اینترنتی در جهان کرده است و نوکیا هم در طول سال های طولانی موفق شده است سهم قابل توجهی را از بازارهای جهانی به خود اختصاص داده و وظیفه توسعه زیرساخت های لازم برای شبکه ۴G و ۵G را در خیلی از کشورهای جهان به ویژه اروپا و آمریکای شمالی برعهده داشته است.
اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود که اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن (IMT-۲۰۲۰) شروع کرد. در نتیجه رسماً یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل آغاز شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک به دنبال برقراری و راه اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت ۵G در کشورهای مختلفی همچون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی ها و برنامه های خود در این زمینه رونمایی می کنند.
کشورهای بسیاری در سراسر جهان همچون ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، چین، کره جنوبی، ژاپن و خیلی از کشورهای اروپایی و غیره با همکاری بزرگترین اپراتورهای جهان در حال برقراری نسل پنجم اینترنت همراه هستند و در این زمینه فعالیت های گسترده ای را انجام داده اند.
خیلی از بزرگترین شرکت های مخابراتی و اپراتورهای فعال در جهان نظیر نوکیا، اریکسون، هواوی، ال جی، اسپرینت و غیره به شدت در حال رقابت جهت راه اندازی اولین شبکه اتصال به اینترنت نسل پنجم هستند. نسل پنجم شبکه تلفن همراه، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که بعد از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی عرضه می شود.



You may also like