به گزارش سئو بوی معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات اظهار داشت: ایران در نمایشگاه ICT عراق در عالی ترین سطح حضور می یابد و از حضور بخش ICT ایران در بازارهای منطقه با تمام توان حمایت می نماییم.

به گزارش سئو بوی به نقل از وزارت ارتباطات، ستار هاشمی در جلسه هم اندیشی توسعه صادرات فاوا، اظهار داشت: برگزاری این نشست ها با هدف دریافت بازخورد از اقدامات گذشته و برداشتن یک گام به جلو است. باید یک اولویت را در دستور کار قرار دهیم و تمام ظرفیت ها را برای انجام آن بکار بگیریم و چاره عرضه نماییم.
وی به نوع نگاه متفاومت و متنوع بخش خصوصی در حوزه ICT اشاره نمود و اظهار داشت: دولت به خصوص در ۲ سال گذشته با محدودیت های بسیاری مواجه می باشد و نمی تواند تمام مشکلات این بخش را حل کند اما با اولویت بندی می توانیم به نتیجه برسیم.
معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات به برگزاری نمایشگاه اخیر در کشور افغانستان اشاره نمود و اضافه کرد: در جلساتی که پیش از برگزاری نمایشگاه افغانستان با صادرکنندگان محصولات فاوا داشتیم برخی عنوان می کردند که حضور در این نمایشگاه بدون نتیجه و بی اثر است ولی در انتها نتایج آن قابل توجه و مورد قبول بود.
وی اشتراکات فرهنگی، زبانی و تمدنی را از مزیت های کشورهایی مانند افغانستان عنوان نمود و اضافه کرد: باید در بازارهای کشورهایی مانند افغانستان در شرایط خاص حضور پیدا نماییم تا با به دست آوردن قدرت رقابت بتوانیم در این عرصه بالغ شویم.
هاشمی با اشاره به اینکه برخی شرکت ها برای حضور در بازار افغانستان قرارداد امضا کرده اند، اظهار داشت: اگر با فعالیت یکی دو شرکت در یک کشور، نقاط کانونی برای صادرات شکل بگیرد بقیه شرکت ها هم برای حضور در آن کشور امیدوار می شوند.
وی با مثبت ارزیابی کردن حضور در بازار افغانستان، اضافه کرد: با این تجربه در حال حرکت به سمت بازار عراق هستیم و می توانیم برای حضور بخش خصوصی در این بازار کمک های معنوی داشته باشیم.
معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات اظهار داشت: وزارت ارتباطات در عالی ترین سطح در نمایشگاه ICT عراق شرکت می کند و این مساله برای اثرگذاری بهتر این نمایشگاه برای بخش خصوصی اهمیت بسیاری دارد.
وی با اشاره به اینکه در حال تدوین فرایند شرکت در نمایشگاه عراق هستیم، اضافه کرد: درخواست های خیلی از مجموعه های وزارت ارتباطات و شرکت های تابعه آن برای حضور در این نمایشگاه عرضه شده اما اولویت ما حضور بخش خصوصی در این نمایشگاه است.
در این جلسه که متولیان پشتیبانی از صادرات محصولات فاوا و صادر کنندگان فاوا هم حضور داشتند، بخش های مختلف حمایت کننده مانند نمایندگان بانکها و وزارت امورخارجه، فرایند و نوع پشتیبانی از صادرکنندگان محصولات فنی و مهندسی را تبیین کردند.
در ادامه جلسه هم صادرکنندگان محصولات فاوا مسائل و مشکلات خویش را مانند نبود هماهنگی بین مسؤلان کشورهای مقصد صادرات، مشکل مبادله ارز و فرآیندهای اداری طولانی برای عرضه ضمانت نامه های بانکی را بعنوان بخشی از مشکلات خود در این عرصه بیان نمودند.

You may also like