به گزارش سئو بوی رئیس کمیته تخصصی تلفن همراه کشور در واکنش به قطع برخی از گوشیهای مسافری اظهار داشت: قطع یا ارسال پیامک اخطار در مورد غیرفعالسازی این گوشیها کاری عجولانه و غیر کارشناسانه است.

محمد مهدی غفوریان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار نمود: اخیراً به سبب مسائل رجیستری، به برخی از دارندگان گوشیهای مسافری پیامک اخطار قطع آمده و متاسفانه تلفن همراه عده ای از آنها هم قطع شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: مسئولین معتقدند که گوشیهای مذکور از مبادی رسمی وارد کشور نشده و قاچاق بوده یا متعلق به مسافر واقعی نیست و این حرکت را چاره ای برای شکست و ضرر قاچاقچیان می دانند اما حقیقت آن است که هم اکنون مردم و مصرف کننده نهایی متضرر شده اند.

غفوریان اضافه کرد: برای حل این مشکل باید در قدم اول نسبت به وصل مجدد گوشیهای قطع شده اقدام نماییم و سپس به کسانی که پیامک اخطار قطع ارسال شده اطمینان داده شود که برای تلفن همراه آن مشکلی ایجاد نمی گردد، البته راهکار مسئولین برای مردم در این خصوص این است که از فردی که گوشی را خریده یا گرفته شکایت کنند.

رئیس کمیته تخصصی تلفن کشور راهکار مسئولین را موثر ندانست و اضافه کرد: این گوشیها چون مسافری هستند اکثرا در دست خود افراد و یا اقوام آنها است که امکان شکایت از آنها وجود ندارد؛ البته امکان دارد برخی آژانس های مسافری خودسرانه و بدون اطلاع مسافر امتیاز وارد کردن گوشی مسافری را به افرادی فروخته باشند که باید با این آژانس ها برخورد شود.

غفوریان قطع تلفن همراه را کاری عجولانه اعلام نمود و اضافه کرد: این عملکردی عجولانه و شتابزده بوده است و کار کارشناسی در ورای آن نیست و باید فکر بیشتری روی آن می شد.

وی در انتها اظهار داشت: این کار توسط سامانه هوشمند مدیریت تجهیزات ارتباطی انجام شده است.




You may also like