به گزارش سئو بوی دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه اقتصاد دیجیتال با تاکید بر اینکه ایده های حوزه دیجیتال ضعیف هستند، اظهار داشت: معاونت علمی از ایده های قوی برنامه این حوزه حمایت می کند.

به گزارش سئو بوی به نقل از مهر، دکتر مهدی محمدی امروز در مراسم انعقاد تفاهمنامه سه جانبه بین دو ستاد معاونت علمی و یک شرکت دانش بنیان گفت: همواره باید در امتداد توسعه زیست بوم نوآوری، قوانین مساعدی وجود داشته باشد که فضای مناسبی برای فعالیت پژوهشگران و سرمایه گذاران برقرار شود.
وی با تاکید بر کمک به بازیگران اکوسیستم نوآوری اضافه کرد: خصوصیت اکوسیستم نوآوری، رفتاری نظام مند است یعنی تمام زنجیره این اکوسیستم به شکل منظم با یکدیگر فعالیت می نمایند که در نهایت یک ایده به مرحله تجاری سازی برسد.
محمدی با اشاره به مشکلات این حوزه افزود: هم اکنون ورودی ها یا همان ایده ها ضعیف هستند برای اینکه شتاب دهنده ها وجود دارند اما طرح خوب برای اجرا وجود ندارد.
دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی اضافه کرد: همین طور صندوق های خطرپذیر وجود دارند ولی شرکت های قابل قبولی برای سرمایه گذاری وجود ندارند.
وی با تاکید بر اینکه ایده ها همواره ضعیف هستند، اظهار داشت: در چنین شرایطی باید ورودی اکوسیستم نوآوری را مورد بررسی قرار دهیم؛ ورودی این اکوسیستم، همان نیروهای انسانی هستند که ابتدای زنجیره زیست بوم نوآوری را می سازند.
محمدی با اشاره به اینکه باید نیروهای انسانی تقویت شوند، بیان کرد: این افراد باید برای ورود به بازار کار، مهارت های تخصصی داشته باشند.
دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی افزود: به جرأت می توانم بگویم تا ۱۰ سال آینده خیلی از مهارت هایی که هم اکنون لاکچری محسوب می شوند، جزو مهارت های پایه خواهند بود. بطور مثال، یادگیری زبان انگلیسی و کامپیوتر که ۱۰ سال قبل آنچنان موضوعیت نداشت، حالا موضوعی طبیعی است که افراد باید این مسائل را بدانند.
وی با اشاره به اینکه مهارت برنامه نویسی جزو مهارت هایی است که در ۱۰ سال آینده مورد تاکید قرار می گیرد، اظهار داشت: بدین جهت معاونت علمی از ایده های قوی، به واسطه خیلی از شرکت ها و سازوکارها حمایت می کنند.
محمدی با تاکید بر اینکه اخیرا معاونت علمی در این ستاد برنامه ای برای برگزاری بوت کمپ های تخصصی اجرایی کرده است، اضافه کرد: یکی از این برنامه ها در حوزه اینترنت اشیاء بوده است که در آن متخصصان آموزش داده می شوند.
وی با اشاره به اینکه این بوت کمپ ها سه هفته تا چهار ماه به طول می انجامد، اظهار داشت: در این دوره ها افراد مهارت های تخصصی پیدا می کنند تا بتوانند استارت آپی راه اندازی کرده و در امتداد اجرای آن اقدام می کنند.
دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی با تاکید بر اینکه فارغ التحصیلان دانشگاهی که دارای مهارت های پایه ای هستند، می توانند ایده های اولیه خودرا به واسطه این بوت کمپ ها شروع کنند، گفت: مقرر است به واسطه یکی از شرکت های دانش بنیان که دارای پلتفرمی در حوزه دیجیتال است، بوت کمپی در حوزه برنامه نویسی اجرا شود.
محمدی اشاره کرد: همین طور پیش بینی شده که حضور افراد از مناطق محروم در این بوت کمپ به همت این شرکت دانش بنیان تا ۲۰ درصد به صورت بلاعوض باشد.

You may also like