سئو بوی: وزیر اقتصاد فرانسه اعلام نمود که می خواهد به منظور حفاظت از استقلال مالی این کشور مانع توسعه رمزارز لیبرای توسعه داده شده توسط شرکت فیسبوک در اروپا شود.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، رمزارز لیبرا که توسط شرکت آمریکایی فیسبوک توسعه داده شده است، اوایل سال جاری میلادی رونمایی گردید و مقرر است در سال ۲۰۲۰ میلادی نیز در خیلی از کشورها ارائه شود. این ارز دیجیتال رمزنگاری شده به کاربران گوشیهای هوشمند اجازه خواهد داد که بوسیله اپلیکیشن های موبایلی توسعه داده شده توسط این شرکت همچون فیسبوک مسنجر و واتس اپ به نقل و انتقالات مالی و تراکنش های پولی موردنظر خود بپردازند.
طبق گزارش یورونیوز، حالا اخیرا برونو لومر، وزیر اقتصاد فرانسه، در جریان برگزاری کنفرانس سازمان همکاری و توسعه اقتصادی ( OECD ) در روز پنج شنبه اعلام نموده است که می خواهد از توسعه رمز ارز لیبرا در این کشور و اروپا ممانعت و جلوگیری به عمل بیاورد چونکه توسعه آن می تواند استقلال و هویت پولی و مالی فرانسه را تهدید کند.
ایشان سپس سخنانش اصرار کرد که به فرانسه به وضوح با توسعه رمزارز لیبرا و عرضه آن در خاک کشورهای عضو اتحادیه اروپا مخالفت خواهدنمود و مجوزهای لازم برای توسعه و استفاده از آنرا صادر نخواهد کرد.
البته این اولین باری نیست که مقابل امنیت، توسعه و عرضه رمز ارز لیبرا واکنش های تندی به گوش می رسد، بلکه خیلی از منتقدان و سیاست مداران در دولت ایالات متحده آمریکا و بریتانیا نیز به شدت توسعه این رمزارز را زیر سوال و ذره بین برده اند و این طور که بنظر می رسد فیسبوک راه سخت و پرپیچ و خمی را در راه توسعه و عرضه لیبرا پیش روی خود دارد.
یکی از دلیلهای مهمی که سبب سوءظن و تردید کشورهای مختلف به توسعه رمزارز لیبرا شده است، توسعه آن توسط شرکت فیسبوک است که سال قبل رسوایی بزرگی را به بار آورد و به سبب همکاری با یک موسسه تحقیقاتی تحت عنوان کمبریج آنالتیکا اطلاعات شخصی میلیون ها کاربر خودرا در معرض سواستفاده و دسترسی افراد ناشناس و هکرها قرار داد.
خیلی از مفسرین و منتقدان در ایالات متحده آمریکا اعتقاد دارند که رسوایی سال قبل فیسبوک ثابت کرد که این غول تکنولوژی به هیچ عنوان نباید وارد حوزه های مالی و اقتصادی شود چونکه امکان دارد گرفتار رسوایی بزرگ دیگری شود و اطلاعات مالی کاربران را به مخاطره بیاندازد.




منبع:

You may also like