سئو بوی: کوشش برای توسعه و برقراری شبکه اینترنت ۵G در کشورهای مختلف جهان در جدیدترین به صورت یک نقشه جغرافیایی انتشار یافته است.
به گزارش سئو بوی به نقل از ایسنا، طبق گزارش وب سایت worldtimezone که برمبنای تازه ترین اخبار و گزارش های انتشار یافته درباب توسعه و برقراری شبکه نسل پنجم اینترنت ۵G، نقشه کشورهای مختلف جهان را در زمینه راه اندازی و توسعه شبکه ۵G را ارائه و منتشر نموده است و در زیر به آن اشاره شده است:


بر طبق این نقشه جغرافیایی که از اطلاعات مربوطه در مربوط به ژوئن ۲۰۱۹ میلادی به دست آمده و طراحی شده است، خیلی از کشورهای جهان الان تنها از شبکه های نسل پیشین اینترنت همچون ۲G، ۳G و ۴G LTE استفاده می نمایند که بیشتر شامل مناطقی همچون خاورمیانه، آفریقا، بخش های زیادی از آمریکای جنوبی و آمریکای شمالی همچون کانادا می شود.
سایر مناطق جهان همچون بخش های بزرگی از شرق آسیا، استرالیا، اروپای غربی و ایالات متحده آمریکا نیز در طول یک سال اخیر با عقد قراردادهای همکاری مختلفی که با شرکت های مخابراتی داشتند، به توسعه زیرساخت های مربوط به برقراری شبکه ۵G و راه اندازی آزمایشی و اولیه آن پرداخته اند.
با عنایت به آنکه در سال های اخیر محبوبیت و استقبال از شبکه نسل پنجم اینترنت ۵G در جهان به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، کشورهای مختلف با همکاری و عقد قرارداد با شرکت های مخابراتی و اپراتورهای معروف اهتمام دارند که به توسعه و برقراری زودهنگام زیرساخت های لازم برای این شبکه اینترنتی بپردازند.
اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود که اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن (IMT-۲۰۲۰) شروع کرد.
در نتیجه رسماً یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل آغاز شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک به دنبال برقراری و راه اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت ۵G در کشورهای مختلفی همچون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی ها و برنامه های خود در این زمینه رونمایی می کنند.
خیلی از بزرگترین شرکت های مخابراتی و اپراتورهای فعال در جهان نظیر نوکیا، اریکسون، هواوی، ال جی، اسپرینتو غیره به شدت در حال رقابت جهت راه اندازی اولین شبکه اتصال به اینترنت نسل پنجم ۵G هستند. نسل پنجم شبکه تلفن همراه ۵G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که بعد از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می شود.
کشورهای بسیاری در سراسر جهان همچون ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، چین، کره جنوبی، ژاپن و خیلی از کشورهای اروپایی و غیره با همکاری بزرگترین اپراتورهای جهان در حال برقراری نسل پنجم اینترنت همراه ۵G هستند و در این زمینه فعالیت های گسترده ای را انجام داده اند.




منبع:

You may also like