سئو بوی: وزیر ارتباطات اظهار داشت: قاچاقچیان برای دور زدن طرح رجیستری به سراغ کاروان های کربلا می روند و با اجاره پاسپورت زائران، گوشیها را رجیستر می کنند.

به گزارش سئو بوی به نقل از مهر، محمد جواد آذری جهرمی امروز در مراسم افتتاح سامانه طرح نوآفرین ۹۸ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در هفته آینده وزرای ارتباطات آذربایجان، ترکیه، روسیه و ایران در تهران نشست چهارجانبه ای را برای ایجاد بازار مشترک حوزه فناوری اطلاعات و فعالیت های مشترک خواهند داشت. مقرر است نشست های چهارجانبه ای به تفاهم نامه هایی منجر شود.
وی اضافه کرد: این تفاهم نامه ها در الکامپ پیگیری خواهد شد و ملاقات های جداگانه ای را در این نمایشگاه ترتیب خواهیم داد.
آذری جهرمی درباب اختلال در جی پی اس اظهار داشت: منشأ اختلال ها مشخص بوده و شناسایی شده است؛ سازمان تنظیم مقررات این اختلال را شناسایی کرده است.
وی افزود: این اختلال باید رفع شود؛ شورای عالی امنیت ملی پیگیر این قضیه بوده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد: هر گونه فرستادن سینگال باید با اجازه باشد شکایتی در دادسرای تهران و سازمان تنظیم مقررات ارسال شده است.
جهرمی اظهار داشت: شورای عالی امنیت ملی هم اعلام نمود که این اتفاق نباید رخ دهد و آخرین وضعیت این اختلال در حال پیگیری است.
وی درباب رجیستری اظهار داشت: دور زدن رجیستری بوسیله سیمکارت وجود دارد و قاچاقچیان به این شکل رجیستری را دور می زنند.
وزیر ارتباطات اشاره کرد: قاچاقچیان برای دور زدن طرح رجیستری به سراغ کاروان های کربلا می روند و با اجاره پاسپورت زائران، گوشیها را رجیستر می کنند. وی اظهار داشت: وقتی سامانه گمرک به سامانه ناجا متصل شد یک حقوق قانونی را برای افراد قرار داد که برمبنای آن تا سقف ۸۰ دلار در سال می توانند کالایی را از کشوری وارد کنند و این حق قانونی هر ایرانی است.آذری جهرمی درباب گوشیهای هوشمند اظهار داشت: وارد کردن گوشیهای هوشمند هم فرقی با سایر کالا نمی نماید. بنا بر این نمی توانیم در سامانه ثبت تلفن، این حق قانونی را از کسی بگیریم. وزیر ارتباطات اشاره کرد: حالا افرادی هستند که با پاسپورت دیگران گوشی را وارد کشور می کنند و این حق قانونی هر شهروندی بوده و مغایر با قانون نیست.آذری جهرمی اضافه کرد: ما در ستاد مبارزه با قاچاق کالا باید فرصت هایی داشته باشیم که این مشکل برطرف شود. وزیر ارتباطات اشاره کرد: امروز این مساله یک مفری برای واردات تلفن همراه شده استآذری جهرمی با اشاره به سامانه نوآفرین اشاره کرد: سامانه نوآفرین سامانه ای بود که در دولت دوازدهم به تصویب رسید و ما در امتداد تأیید آن جلسات زیادی با فعالان استارت آپی داشتیم و تلاش زیادی برای تصویب آن داشته ایم. وزیر ارتباطات افزود: این سامانه جاده ای است که شرایط را برای رشد استارت آپ ها در مراحل اولیه فراهم می کنند که تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان فروش داشته باشند. اگر استارت آپی به این مرحله برسد می تواند با حمایت نوآفرین تا سقف ۵ میلیارد تومان در پارک اقتصاد دیجیتال فعالیت کند و در نهایت مانند شرکت هایی در کشور فروش داشته باشد. او همینطور در این برنامه با اشاره به اینکه ما نیاز داریم آینده قابل پیش بینی ای داشته باشیم اظهار داشت: پیش بینی آینده حائز اهمیت می باشد ولی استارت آپ ها در بطن کار خود پیش بینی ناپذیر هستند. وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه می بایست شرایطی برای استارت آپها فراهم آید که آینده را پیش بینی کنند، اظهار داشت: امکان دارد شما استارت آپ ها اهتمام و تلاش خودرا کنید ولی یا خاک حاصلخیز نباشد یا بذرتان مشکل داشته باشد و یا محصولتان را آفت بزند و یا حادثه ای حاصل کارتان را به هم بزند. وی اشاره کرد: ما باید شرایطی را برای شما استارت آپ ها فراهم آوریم که قابل پیش بینی باشد. قابل پیش بینی بودن به ما کمک می نماید که آینده خودرا بهتر ببینیم. جهرمی اشاره کرد: دیدن آینده امنیت بیشتری را در کار فراهم می آورد. فراهم کردن زیست بوم مناسب برای شما استارت آپ ها از طرف دولت سبب می شود که اگر کسب و کاری افتتاح شد کمتر کسی بدنبال شکایت در راه تان باشد. وی ادامه داد: اکوسیستم استارت آپ ها سختی های فراونی دارند ولی ما بدنبال ایجاد یک ایران هوشمند با آینده ای روشن هستیم. ما پارک های اقتصاد دیجیتالی را بوجود آوردیم که نمونه آزمایشی آن در مشهد به راه افتاده است. جهرمی اظهار داشت: امیدواریم با کمک کارآفرینان و حمایت های دولت شرایطی را برای رسیدن به ایران هوشمند فراهم نماییم. وزیر ارتباطات اظهار داشت: در این راه چالش های زیادی وجود دارد و دیدگاه ها تغییر کرده اما شما کارآفرینان باید بدانید دولت در چه مسیری کمک می نماید و درچه مسیری کمک نمی نماید. ما تلاش می نماییم مسیر شما قابل پیش بینی باشد ولی مسیر، مسیر پردردسری است.


منبع:

You may also like