به گزارش سئو بوی در صورتیکه دستگاه شما در دمای بسیار سرد بیرون قرار گیرد، احتمال زیادی وجود دارد که خاموش شود، دلیلش هم این است که باتری های لیتیوم یون در هوای یخ زده، نمی توانند انرژی دستگاه را تامین کنند.
به گزارش سئو بوی به نقل از دیلی میل، امکان دارد هنگام رویارویی با هوای سرد متوجه شده باشید که گوشی هوشمندتان به صورت ناگهانی گرفتار افت باتری شده و خاموش می شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، شما نمی توانید کاری انجام دهید، چونکه به نظر می آید که تلفن همراهتان به صورت موقت مرده است.
این اتفاق به این علت می افتد که سرمای شدید هوا برای باتری گوشی هوشمند شما طاقت فرساست، البته خیلی از کاربران همینطور مسائل مشابهی را با دیگر ابزارهای باتری دار مانند هدست بلوتوثی هم داشته اند.
دلیل اینکه باتری های گوشیهای هوشمند به سرعت در دمای شدید هوا، چه گرم و چه سرد، غیرقابل استفاده می شوند، ساده است. اغلب این گوشیهای هوشمند هم اکنون با باتری های لیتیوم یونی کار می کنند. باتری های لیتیوم یونی نیاز به الکترولیت مایع دارند که بین دو نوع الکترود در باتری قرار گیرند تا انرژی را فراهم نمایند.
وقتی که این نوع گوشیها در معرض دمای شدید قرار می گیرند، الکترولیت های مایع منجمد شده و توانایی آنها را برای ارسال انرژی به تلفن کاسته می شود. در نهایت اگر گوشی بیش از حد سرد شود، باتری ارسال انرژی کامل را متوقف خواهد کرد، که منجر به خاموش شدن گوشی می شود.
بهترین راه برای پیشگیری از خاموش شدن دستگاهتان این است که آنرا از سرد شدن بسیار دور نگه دارید. اما اگر این مورد غیرقابل اجتناب است، کارشناسان سفارش می کنند که گوشی خویش را در یک فضای عایق بندی شده و یا در جیب خود قرار دهید، جایی که به بدن شما نزدیک تر است.



You may also like